Ето какво се случва с тялото ти, когато спреш да тренираш

Ето какво се случва с тялото ти, когато спреш да тренираш

Ето какво се случва с тялото ти, когато спреш да тренираш 3008 2008 Athletic

Някои промени могат да се случат доста бързо, докато други отнемат месеци, за да повлияят на твоята рутина. Завръщането във фитнеса след кратка почивка, може да се окаже по-трудно, отколкото си предполагал. Понякога е възможно да се чувстваш, все едно вдигаш тежести за първи път, а тичането след кратка почивка може да ти се стори по-изморително отвсякога. Промяната е реална и може да се окаже доста обезкуражаваща физически и психически.

Но колко точно това ви отдалечава от вашата цел? И колко дълго е прекалено дълго, преди да си нарушил напредъка си и цялата си упорита работа?

Ето какво се случва с тялото ти, когато спреш да тренираш, и колко точно губиш от прогреса, който си направил.

Пропускането на тренировки за няколко дни или дори седмица, няма да промени много. Всъщност, понякога тялото ти може да се нуждае от почивка. За повечето хора, които тренират редовно от четири до шест пъти седмично, една седмица прекъсване е възможност за почивка и освежаване на ума и тялото.

Най-големият риск при пропускането на тренировките дори за една седмица е по-скоро психически. Рутинните упражнения са много важни и след една седмица почивка е твърде вероятно да ти бъде много по-трудно да се мотивираш. Някои хора се отказват и никога повече не започват да тренират.

Аеробните упражнения като дълго бягане например, натоварват сърцето и белите дробове. Колкото повече тренираш, толкова по-ефикасни са дробовете и сърцето, когато доставят свеж кислород и кръв към тялото ти по време на тренировка. Когато спреш да тренираш, способността на сърцето и белите дробове да изпомпват кръвта ефективно и да доставят кислород започват да намаляват. Проучвания показват, че след около две седмици бездействие ще забележиш някои промени.

Когато става въпрос за силови тренировки, промяната не е толкова забележима. Има много противоречиви изследвания по въпроса със загубата на мускулна маса, защото скоростта варира в зависимост от много фактори като възрастта, пола и мускулната ти маса, която би се различавала значително, ако си спортист.

Обикновено за хората, които тренират редовно, по няколко пъти седмично, няма да има голяма загуба. Силата и мускулната маса не се губят лесно, дори след няколко седмици почивка, така че с тях не се случват много промени. Човек, с голяма мускулна маса, може да направи почивка от 4 до 10 седмици и все още може да изглежда добре и когато се върне във фитнеса да се представя все толкова добре. Изследвания показват, че мускулните влакна остават непроменени след един месец бездействие, но може да видите загуба на специфична за спорта сила.

В колкото по-добра форма си, толкова по-скоро ще забележиш промяна. Но пък е по-малко вероятно е да се откажеш и да се върнеш обратно там, откъдето си започнал. Изглежда несправедливо, нали? Но тъй като тялото ти е по-приспособено към постоянно натоварване на по-високо ниво, ще забележиш разликата много по-рано от някой, който работи по-неравномерно или при много по-ниска интензивност. И това важи както за аеробната активност, така и за силовите тренировки.

Тези, които тренират по-строго и по-интензивно, могат да очакват промени след около четири до шест седмици, като запазят способностите си над изходното ниво за много по-дълго от тези, които са все още начинаещи. Фактори като възрастта и пола също могат да повлияят на степента на загуба на форма. Например, по-възрастните жени губят мускулна маса по-бързо от другите демографски групи.

По-добре е да направиш няколко кратки тренировки с висока интензивност, отколкото да пропуснеш тренировките напълно. Дори малко натоварване е по-добре от никакво натоварване.

Обикновено, колкото е по-дълго прекъсването, толкова по-голям е негативният ефект върху формата ти. Така че, вместо да прескочиш няколко седмици или месеци упражнения е препоръчително да намалиш количеството сесии, но да увеличиш интензивността си в дните, в които можеш да намериш време да тренираш.

Упражненията и физическата активност са много важни, за да се чувстваш щастлив и пълноценен. Редовните тренировки са чудесен начин да подобриш здравето си. Освен това, те ви дават възможност да забравите проблемите си, да се отпуснете и да се включите в дейности, които ви правят щастливи. Физическата активност също може да ти помогне да срещнеш нови приятели в забавна социална обстановка. Прочети повече и намери актуална информация за клубовете на Атлетик Фитнес в България.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

Компанията, в която работите

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 08:30 – 17:30 ч.

концепция и дизайн