Как да се преборим с вредните навици?

Как да се преборим с вредните навици?

Как да се преборим с вредните навици? 618 412 Athletic

Всеки има нещо, което иска да промени в себе си. Много често това се оказват навиците ни – някои пушат и искат да се спрат, други си гризат ноктите, трети преяждат с вредна храна. Без значение дали тези вредни привички са свързани с фитнеса и здравословния начин на живот – те се отразяват на всичко, което правим.

Когато се чувстваш виновен за нещо, си много по-склонен да добавиш и още лоши навици. Пропускаш тренировката и си казваш, че няма смисъл да се храниш правилно защото така или иначе вече си се провалил и посягаш към пакета чипс. Скоро започваш да се въртиш в омагьосан кръг и разочарованието те кара да се чувстваш зле постоянно.

За да избегнеш всичко това, трябва да се освободиш от вредния навик, който те дърпа назад. А ето и няколко от начините да го направиш:

  1. Замени вредното с полезно

Навиците най-ефикасно се преборват със създаването на нови такива. Фокусирай се върху промяната на това, на което си свикнал, вместо на пълното му отричане. Ако имаш навика да преяждаш с храната, си създай навик да готвиш предварително за всеки ден определени порции, които да те нахранят, но не и натъпчат.

  1. Не мисли в негативни думи

Елиминирай думите “не” и “няма” от плановете си и намери начин да я заменяш всеки път. Вместо “Няма да пропускам тенировка”, кажи “Ще ходя в залата всеки ден”. Това работи на подсъзнателно ниво и оказва влияние на това как възприемаш новото предизвикателство. Когато си забраняваш неща, сякаш се самонаказваш и това стресира организма.

  1. Малки стъпки

Често се впускаме с прекалено голям ентусиазъм в поставянето на цели и си възлагаме повече, отколкото бихме могли да изпълним. Няма нищо лошо в това да се стремиш нависоко, да се опитваш да се отървеш от лошото и да го замениш с нещо по-добро, но когато се затрупаш с прекалено много задачи, ти нямаш физическата възможност да се справиш и провалът те кара да изгубиш мотивация. Така от желание да постигнеш много, става точно обратното. Затова е по-добре да си поставяш малки цели, които да имаш възможност да осъществиш, а след като го направиш, да вдигаш летвата и така пак винаги да имаш върху какво да работиш, но да не се натрупват милион предизвикателства наведнъж.

  1. Планирай и спънките

Когато си представяме успеха, винаги го виждаме като еднопосочна улица, по която бързо-бързо ще постигнем желаното. Истината, обаче, е далеч по-различна. Процесът на личното подобрение е труден и дълъг – има много провали, непредвидени обстоятелства и неприятни предизвикателства. Особено когато говорим за преборването с лош навик, е още по-трудно защото това е нещо, вкоренило се в нас и с лекота можем да се върнем към него. Затова, когато планираш да се отървеш от него, планирай какво можеш да направиш, ако дадеш стъпка назад.

Ако си поканен на рожден ден и там има много изкушаваща храна, а ти си казал, че ще ограничиш вредната такава, но точно тогава не успееш да устоиш, значи ли, че трябва да се откажеш изцяло? Не! Ще бъде наистина разочароващо, че не си се справил, както си очаквал да направиш, но нито една грешка не е непоправима. След това се постарай двойно повече.

Можеш да си изградиш и правило дори – ако хапнеш нещо, което не е трябвало, след това ще направиш двойно повече клекове в залата например.

  1. Заедно е по-лесно

Колко пъти си решавал, че ще промениш нещо в себе си, но си го казвал единствено и само на себе си. Нали така – ако се провалиш, само ти ще си знаеш. Но това е много грешен вариант. Когато и някой друг знае за твоите намерения, искаш да успееш още повече, за да не видят провала ти. Колкото и да казваме, че не ни интересува чуждото мнение, то всъщност винаги на подсъзнателно ниво поне ни афектира. Е, защо това да оказва само лошо влияние – използвай това и го приложи като мотивация да се справиш с трудностите. Кажи на някой близък поне, така той ще те подбутва да не се отказваш.

Ако успееш да намериш и някой с подобен на твоя навик и заедно да си поставите за цел да се справите, ще можете взаимно да се мотивирате. Ще съпоставяте прогреса си и ще си помагате при изглед за неуспех.

  1. Грижи се за себе си

Какъвто и проблем да имаш, с каквото и да се бориш, най-лесният начин да се справиш е да покажеш малко грижа за себе си. Фитнесът и здравословният начин на живот са перфектното решение в повечето случаи. Когато тялото ти функционира пълноценно, е по-силно да се справя с всичко, изправило се пред него.

Да вземем например пушенето. Всеки знае, че когато се отказваш от този навик, е важно да пиеш много вода и да снабдяваш организма си с всичко нужно. И ето, че здравословното хранене се оказва необходимо.

 

Затова от екипа на Атлетик Фитнес ти предлагаме подкрепа и наставление в трудния процес. Пребори се с вредните привички, като се превърнеш в борец самият ти.

Потърси помощ от нашите диетолози и персонални треньори, които ще ти изготвят индивидуализиран хранителен режим и тренировъчен планове и ще те поставят най-малко две крачки напред по пътя ти на отказване от лошия навик.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

Компанията, в която работите

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

+359 889 140 264
office@athletic-bg.com

Заявка на фактура: invoice@athletic.bg

Общи Условия

Работно време:
Понеделник – петък: 08:30 – 17:30 ч.

концепция и дизайн