Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част III

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част III

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част III 5821 3881 Athletic

Атлетик блог (3)

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част III

От Пламен Христов

Колко тежко трябва да се тренира? Възможно ли е постигнатото с колосални усилия да е обречено на сигурна смърт само след няколко седмици далеч от фитнеса? Във времето на анаболния прозорец ли е заровен ключът към успеха гарантиращ завистливите погледи на трениращите наоколо?

Ще потърсим отговори на тези въпроси и ако на някого те се сторят твърде еретични, моля нека да отиде и да се моли в друг храм, а ние тук ще продължаваме да вярваме „сляпо” в нашия фитнес Бог – новите достижения на науката … и  ще продължаваме да търсим и други, нови гледни точки … !

Нали не мислите, че учените, изследователите и вещите лица, експериментиращи и, разбира се, грамотни трениращи, са измислили всичко важно, което трябва да знаете за мускулния растеж?! Не би трябвало, а и не е възможно, тъй като теориите за мускулен растеж, както всяка друга област на науката, непрекъснато се разрастват и знанията се разширяват.

Нуждаете се от доказателство? И аз винаги задавам въпроси и търся отговорите им с настървението на гладен вълк, а вродената ми недоверчивост ме е водила по пътя на познанието достатъчно дълго, за да знам, че единственият начин да постигам резултати, е да питам и търся доказателства още и още! Е, нека опитам дa дам отговори на тези три въпроса, а вие критично слушайте и задавайте въпроси – още и още … !

 

Анаболен прозорец – времето, непосредствено след тренировката, или врата в полето?!

В продължение на години, разбирането за т.н. анаболен прозорец е същинска библия, на която се основава мускулният растеж! Изпиването на след тренировъчния шейк протеин и въглехидрати, в рамките на един час след тренировка, е превърнато в свещен ритуал и често пъти пропускането му предизвиква истински панически атаки у атлетите трениращи с тежести. Според фитнес разбиранията, ако пропуснете този прозорец, бързо ще изпаднете в катаболизъм и изграждане на мускули ще бъде сериозно спънато! Е, при определени обстоятелства това би било от значение /при 2-3 тренирания на ден например/, но в общия случай се оказва, че това явно е сляпо робуване на поостаряло схващане!

Последиците от неизползването на анаболния прозорец в повечето случаи не биха били толкова пагубни, особено ако всички останали хранения през деня са достатъчни и навременни! С това не казвам, че изпиването на пост-тренировъчния шейк е остаряла глупост, а приемането на протеинови добавки е безполезно и не носи ползи на силово трениращите. Като част от общия прием на протеини и храни въобще, това е и, разбира се, винаги ще бъде от значение.

Всъщност изследванията показват, че при постоянен прием на достатъчно протеин, се създават достатъчни анаболни условия, а приемането му непосредствено след тренировката вероятно възлага определени надежди и на познатият ни „плацебо” ефект.  Достатъчни количества на приблизително равни интервали, всеки ден – това е истината!

Е, твърде различни от вашите схващания  ли са горните твърдения?! Възможно е, но науката се развива и ние сме длъжни да се съобразяваме с нея … ! Съществуват различни обстоятелства, които е необходимо да бъдат взети под внимание и тогава, разбира се, всичко от гореказаното ще си дойде съвсем на мястото. Но така или иначе, казаното не е плод на ненаучна фантастика, а на сериозни изследвания, осъществявани от хора търсещи нови и нови пътища за усъвършенстване и развитие с цел по-високи постижения в спорта.

1 коментар
  • Мария Станкулова 21.02.2018 at 19:37

    За съжаление е така…(но кой ли съм аз да се съгласявам…)!

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от АТЛЕТИК

Вашето Име*

Телефон*

Фирмата, в която работите

И-мейл *

КОНТАКТИ ЦЕНТРАЛЕН ОФИС АТЛЕТИК

София
ул. Лъчезар Станчев 5
(Sopharma Business Towers)

Работно време:
Понеделник – Петък / 08:30 – 18:00

концепция и дизайн