Упражнения, които можем да изпълняваме след коремна операция

Упражнения, които можем да изпълняваме след коремна операция

Упражнения, които можем да изпълняваме след коремна операция 2048 1365 Athletic

Тренировките са важни за възстановяването след коремна операция, защото ограничението на всякакво физическо натоварване може да доведе до появата на херния. Мускулите в тази област отслабват, защото разрезът минава през тях, както и през съединителната тъкан, като това може да има отражение върху стойката и баланса ви. Има упражнения, които ще можете да изпълнявате веднага след операцията и такива, за които е необходимо да изчакате няколко седмици. Важно е да следвате стриктно инструкциите и съветите, които ви е дал вашия лекар, преди да предприемете някакво физическо натоварване.

Веднага след операцията

Започнете да ставате и да се разхождате в стаята или надолу по болничния коридор, веднага щом медицинската сестра или лекаря ви каже, че можете да го направите. Ходенето ще укрепи коремните ви мускули и ще увеличи притока на кръв и кислород към раната, като това ще ускори процеса на оздравяване.

Няколко дни или седмици след операцията

След като ви изпишат, започнете да правите изометрични упражнения, ако лекарят ви разрешава. Тези упражнения ще помогнат на коремните ви мускули да се възстановят след операцията.

Висок планк

Заемете поза като за лицева опора. Пръстите сочат напред. Изпънете ръцете и краката си, като повдигате тялото си. Задръжте тази поза в продължение на 30 секунди.

Леки коремни преси

Легнете по гръб със сгънати колене. Поставете ръцете си върху краката. Вдигнете главата и раменете си от пода, плъзгайки ръцете към коленете. Бавно се спуснете главата назад на пода и се върнете в изходна позиция.

Стягане на коремните мускули

Седнете на здрав стол с облегалка. Както седите, стегнете коремните си мускули, сякаш се подготвяте за удар. Притиснете леко пръстите в стомаха си, докато стягате и задръжте за 15 секунди.

Препоръчваме и редовното ходене като основно упражнение. Започнете с леки разходки. Стремете се да ходите ежедневно и постепенно да напредвате, като увеличавате разстоянието.

Увеличаване на натоварването

Когато си възвърнете силата и вашият лекар ви позволява, можете да започнете по-силно натоварване за по-нататъшно укрепване на коремната мускулатура. Стандартните упражнения, които можете да правите включват коремни преси с повдигнати перпендикулярно крака, повдигане на крака от лег, каране на колело по гръб. Бъдете сигурни, че долната част на гърба има опора на земята, за да поддържате правилната форма. Тези упражнения ще възстановят мускулите и ще изградят коремен пояс, което ще ви даде естествен плосък корем.

Можете да възобновете редовната си тренировъчна програма, когато получите изрично разрешение от вашия лекар. Имайте предвид, че това може да отнеме няколко месеца.

 Универсални съвети

Много е важно да се поддържате добра стойка и поза на тялото. Когато трябва да седнете на стол, изберете такъв с облегалка и се уверете, че гърбът ви е изправен. Избягвайте непрекъснато сгънато положение.

Не вдигайте повече от 3кг. през първите 6 седмици, за да позволите на тялото си да се възстанови. Не се опитвайте да повдигате или премествате мебели до 12 седмици след операцията.

Когато ви се наложи да повдигнете нещо, направете го правилно. Раздалечете краката си, сгънете коленете си, дръжте гърба си изправен и стегнете мускулите на корема. Дръжте обекта близо до тялото си и го повдигнете, като изправите коленете си.

Ако се почувствате слаби или замаяни, докато се разхождате или тренирате, незабавно уведомете вашия лекар.

 

По-здрави,

Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн