3 съвета как да бъдеш по-активен в ежедневието си

3 съвета как да бъдеш по-активен в ежедневието си

3 съвета как да бъдеш по-активен в ежедневието си 2639 1759 Athletic

Работиш по 8 часа или дори повече в офис, седнал пред компютъра? Чувстваш се постоянно схванат и нямаш енергия за нищо? Искаш ли да научиш как да бъдеш по-активен през работния ден, а и след това? Ако отговорът на всички въпроси е „да“ – тази статия е за теб!

Така нареченото „заседяване“ на работното място е проблем, с който се сблъскват много хора от всяка възраст. То може да доведе до редица здравословни проблеми като лошо кръвообращение, разширени вени, изкривяване на гръбначния стълб, отпускане на мускулатурата и понижаване на енергията.

В тази статия ще ти дадем няколко полезни съвета, които да добавиш към ежедневието си, за по-активен работен ден, въпреки неизбежното седене на едно място.

Основното правило е да се движиш във всеки един момент, в който ти се отдаде възможност.

  1. Прави упражнения в офиса

Огледай се, всичко наоколо може да ти послужи като „уред“ за упражнения. Ето няколко лесни примерни раздвижвания:

  • Както си седнал на стола, отпусни ръцете си в скута, изправи гърба си и започни да движиш раменете си нагоре – надолу. След това прави същото упражнение, но в посока напред – назад.
  • Подпри дланите на ръцете върху ръба на бюрото, като застанеш под ъгъл и започни да правиш лицеви опори.
  • Раздвижвай китките и глезените си с въртеливи движения.
  • За врата – бавни движения напред, назад и наляво, надясно, със задържане във всяка посока.
  • Допри дланите си една в друга и изпъни ръцете си напред, след това ги протегни нагоре.

Прави всяко упражнение по около 6 до 10 повторения.

Трябва да знаеш, че този вид упражнения на работното място няма да са особено ефективни ако целиш отслабване. Раздвижването на работното място не може да замени една пълноценна тренировка в залата.

  1. Включи повече физическа активност в ежедневието си

Разгледай внимателно един твой обичаен работен ден. Помисли къде и как можеш да вмъкваш малко допълнително движение. Ето и няколко примера за това:

  • Избягвай асансьори – качвай се по стълбите.
  • Ако ходиш с автобус до работата си, слез спирка или две преди твоята, за малка разходка.
  • На всеки кръгъл час ставай от стола. Можеш да отидеш за чаша вода до кухненския бокс или на терасата, за да поемеш глътка свеж въздух.
  • Ако правиш много телефонни обаждания през деня, можеш да използваш хендсфрий и да се разхождаш в офиса, докато вършиш задълженията си.
  • Ако трябва да предадеш съобщение на колега – разходи се до бюрото му.

Ако прилагаш тези съвети, със сигурност ще се чувстваш по-жизнен и деен в ежедневието си. Това обаче е само стъпка към по-активния начин на живот и победата над заседяването.

  1. Започни да спортуваш

Опитай постепенно да отделяш време и за по-сериозни тренировки. Дори да не е най-любимото ти нещо, дай им шанс. За по-голяма мотивация можеш да ходиш на групови занимания като пилатес, йога или баланс, които имат благоприятни ефекти за стойката, а натоварването не е голямо. Страхотен избор за начинаещи.

С увеличаване на физическата активност се подобрява общото здравословно състояние, мускулатурата се стяга, а настроението и енергията се повишават.

Ако наистина си решил да се бориш активно със заседяването, разнообразните предложения на Атлетик Фитнес те очакват на www.athletic.bg

Чакаме те в залата!

По-здрави,

Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

Компанията, в която работите

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн