4 доказани начина за подсилване на имунната система

4 доказани начина за подсилване на имунната система

4 доказани начина за подсилване на имунната система 6016 4016 Athletic

4 доказани начина за подсилване на имунната система

 

Подсилването на имунната ти система може да не ти звучи толкова интересно, колкото някоя нова тренировка за разграждане на мазнини. Това, обаче, със сигурност е от ключово значение за здравето ти в дългосрочен план. А и намалява риска от настинка или грип през предстоящите студени месеци.

Въпреки че повечето хора се сещат да подсилят имунната си система, само когато се борят с настинка, тя всъщност играе много по-важна роля от просто защита срещу инфекция.

За редовно трениращия, имунната система играе ключова роля за възстановяването на клетките и най-важното – помага на организма да се предпази от вируси и болести, когато тренираш. Това е моментът, когато имунната ти система е временно отслабена, а тялото ти е по-податливо на заболявания.

Имунната система се състои от няколко биологични вида клетки и системи, които предпазват от много заболявания и болести. Тя действа като естествена защитна система на тялото ти срещу „патогени“, които варират от вируси до червеи, атакуващи тъканите и клетките на тялото ти непрестанно. Ето защо е жизненоважно да поддържаш имунната си система, така че тя да работи оптимално, за да си спокоен, че можеш да тренирап интензивно, без да си изложен на опасност от болести.

В настоящата статия ти предлагаме четири научно доказани начина, с които можеш да повишиш имунната си система бързо и безопасно.

1. Консумирай храни богати на антиоксиданти

Повечето от нас знаят за важността на витамин Ц (C) и влиянието му срещу настинки или грип. Причината витамин Ц да бъде толкова полезен, е, че е антиоксидант и в ролята си на такъв включва няколко хранителни вещества, които играят ключова роля за имунната система на тялото ти.

Въпреки че антиоксидантите регулират имунната система, те могат да бъдат както полезни, така и вредни, в зависимост от обстоятелствата и нуждите на организма.

Антиоксиданти можеш да си набавиш от различни хранителни източници, някои от които са:

  • боровинки;
  • тъмен шоколад;
  • пекан (американски орех);
  • артишок;
  • кафе;
  • фасул;
  • зелен чай;
  • ябълки;
  • зеленчуци (домати, зеленолистни);
  • мазна риба.

Ежедневният прием на антиоксиданти играе важна роля за намаляване на клетъчната смърт. Това, в дългосрочен план ни помага да живеем по-дълго, намалява признаците на стареене и се бори с появата на тежки болести като рак.

За трениращите във фитнеса и всеки, който тренира редовно въобще, антиоксидантите играят решаваща роля за възстановяването на клетките, намалявайки мускулните схващания и подпомагайки увеличаването им след тренировката.

Въпреки това, бъди внимателен – антиоксидантите са нож с две остриета. Що се отнася до увеличаването на мускулната маса, консумацията на твърде много антиооксиданти може да потисне анаболизма (растежа).

2. Консумирай чесън редовно

Добре познатата „суперхрана“ чесън има редица полезни ефекти, както за твоето тяло, така и за здравето ти като цяло. Чесънът се използва за борба с вирусите и болестите от векове. Биоактивното съединение в чесъна – алицин – има антибактериални свойства, които потенциално могат да предотвратят множество заболявания и има някои доказателства, че насърчава клетъчната смърт при някои видове рак. Макар че алицинът не модулира директно имунната система, той има противовъзпалителни свойства, които всъщност оказват влияние върху имунната система.

Последни изследвания предполагат, че алицинът взаимодейства със съединения на базата на сяра, които се борят с болестите и повишават броя на твоите бели кръвни клетки – ключовата защитна система в организма.

Чесънът лесно може да се добави към повечето ястия, но може да се приема и под формата на таблетки с чесън по около 1000 мг. на ден.

3. Подобри здравето на червата си

Чревното здраве заема централно място, когато искаш да минимализираш риска от заболявания и да подпомогнеш загубата на мазнини и растежа на мускулите. Изследвания показват как здравето на червата влияе на метаболизма / съхранението на мазнините и синтеза на мускулни протеини. Това води и до увеличаване на мускулатурата, спортните постижения и много други аспекти на здравето. Ако работиш усилено за подобряване на работата на червата, ще постигаш фитнес целите си много по-ефективнои и лесно.

Що се отнася до имунната ти система и защитата от заболявания, е важно да знаеш, че около две трети от имунните клетки на тялото ти се намират именно в стените на червата. Червата ти също играят важна роля за освобождаване от токсините и действат като естествена детокс система за организма.

Има много начини да подобриш чревното си здраве. Така ще имаш по-голям шанс да се предпазиш от болести, като същевременно с това можеш да се освободиш от натрупаните мазнини и да натрупаш мускулна маса. Ето няколко основни метода, за да го постигнеш, които ще подпомогнат здравословния ти начин на живот:

  • Консумирай повече зеленчуци и фибри, особено фибри от устойчиво нишесте – специален вид диетични фибри, които имат многобройни ползи за здравето и могат да подобрят здравето на червата ти и микробиома (микрофлората) им;
  • Намали стреса и прекомерните нива на кортизол, като направиш положителни промени в начина на живот. Медитирай, наспивай се добре, намали приема на преработена храна;
  • Намали излагането на канцерогенно и токсично влияние от околната среда, като избереш продукти без BPA опаковки – за чиито производство са използвани BPA химикали). Замени обикновената козметика с натурална и др.;
  • Спортувай или прави упражнения редовно;
  • Предпазвай се от възпаления, които могат да доведат до развитието на чревни бактерии;
  • Приемай пре- и пробиотици, за да подобриш състоянието на чревната флора.

4. Приемай хранителни добавки

Някои хранителни добавки са чудесен избор за подобряване на имунната ти система и не само. Ето няколко доказани с положителното си действие добавки, които можеш да приемаш:

  • Витамин D

Витамин D е супер витамин, който функционира повече като хормон. Той може да повиши тестостерона и други анаболни хормони, като същевременно с това помага за повишаване на имунната система, чувствителността към инсулин и загубата на мазнини.

  • Глутамин

Когато тренираш, около 70-90% от хранителните запаси от глутамин в тялото ти се изчерпват. Той играе важна роля за възстановяването, заедно нормалното функциониране на червата и имунната система.

  • Витамин С

Добре известен витамин за борба с настинките и грипа. Въпреки популярното вярване, обаче, той не е толкова мощен, колкото чесънът. Все пак приемът му може да ти помогне да се възстановиш по-бързо при настинка или грип.

  • Цинк

Жизненоважен минерал с над 200 химични реакции в организма, цинкът може да помогне за повишаване на тестостерона и за поддържане на имунната система.

 

Ако имаш нужда от консултация относно хранителния ти режим и тренировъчна програма, можеш да се консултираш с нашите персонални треньори, които ще изготвят индивидуална програма, съобразена с твоите цели и оптимизирана диета, за да се чувстваш добре и да извлечеш максинален ефект от тренировките ти.

Свържи се с нас тук.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн