4 начина за ускоряване на изгарянето на подкожни мазнини

4 начина за ускоряване на изгарянето на подкожни мазнини

4 начина за ускоряване на изгарянето на подкожни мазнини 1200 890 Athletic
Какво всъщност представляват подкожните мазнини?

Знаете ли, че има два различни вида мазнини – висцеларна и подкожна? Подкожните мазнини обикновено са безобидни и се намират точно под кожата, в хиподермиса. Всъщност наличието им донякъде е полезно за тялото, тъй като те изолират тялото и му помагат да поддържа нормална телесна температура.

Висцеларната мазнина е тази, която заобикаля органите, въпреки че не се вижда отвън и е свързана с голям риск от развитието на множество болести. Загубата на висцеларна мазнина подобрява здравето.

Хората са склонни да натрупват както висцеларни, така и подкожни мазнини. Разбира се, всеки човек натрупва различно количество мазнини, в зависимост от начина си на живот, генетика, диети и редовни физически упражнения. И двата вида мазнини могат да бъдат трудни за редуциране, но не и невъзможни.

Излишно количество мазнини се натрупват най-често, когато:

  • Прекарвате дълго време седнали
  • Не получавате достатъчно аеробни упражнения
  • Имате малка мускулна маса
  • Изяждате повече калории, отколкото изгаряте
  • Когато сте резистентни на инсулин или страдате от диабет
Начини за редуциране на подкожните мазнини

Първо правило за ускоряване на изгарянето на подкожните мазнини – трябва да изгаряте повече калории, отколкото приемате. Приемането на повече протеин може да улесни спазването на диета и да намали апетита към храни с високо съдържание на въглехидрати.

Ако консумацията на въглехидрати е прекомерна, може да се натрупат доста коремни мазнини, както висцеларни, така и подкожни. Замяната на въглехидрати с храни с по-високо съдържание на протеини може да ускори метаболизма и да намали натрупването на мазнини.

  1. Храни, ускоряващи процеса на топене на подкожни мазнини
  • Кокосово масло – подходяща мазнина, която ще помогне за изгарянето на мазнини. Може да приемате от 6 до 8 супени лъжици на ден или просто да готвите с него.
  • Карфиол – зеленчук с богато съдържание на фитонутриенти, антиоксиданти и витамин C, които подпомагат изгарянето на мазнини, особено при тренировка. Може да се консумира суров в салата или приготвен на пара.
  • Сьомга – висококачествен източник на протеин и омега-3 мастни киселини, с които ще „нахраните“ мускулите си и ще подпомогнете метаболизма.

  • Лук – не е от най-предпочитаните храни, но съдържа антиоксиданти, които насърчават понижаването на кръвното налягане и поддържат здравословни нивата на холестерол, както и минерали и масла, които спомагат за разграждането на мазнините.
  • Aвокадо – съдържа „добри“ мазнини, има ниско съдържание на въглехидрати.
  • Спанак – съдържа тилакоиди, които ускоряват загубата на тегло. Спанакът също така е богат на калций, повишава желязото, което спомага за добро състояние на костната система.
  • Ябълки – съдържат пектин, подпомагат за детоксикацията на организма и са богати на витамин C и фибри.
  • Зелен чай – приемът на голямо количество вода забързва метаболизма и по този начин тялото гори повече калории, затова може да я съчетаете със зелен чай.
  • Овесени ядки – зърнена храна, богата на въглехидрати, фибри и протеини, подобряваща храносмилането и засищаща организма.
  1. Упражнения за редуциране на подкожните мазнини

Изгарянето на подкожни мазнини изисква освобождаване на енергия под формата на калории, а това може да стане чрез редовни и подходящи физически упражнения. Ето някои от тях:

  • Кардио упражнения – тази група включва повече фитнес активности, които увеличават сърдечната честота, като бягане, плуване, скачане на въже, велоергометър и др. Колкото повече практикувате тези упражнения, толкова по-лесно ще топите мазнини и ще изгаряте калории.
  • Анаеробни упражнения – широко понятие, което включва плуване, колоездене, гребане, каране на ски, каране на ролери и други. Редовната практика на някое от тях води до драстично топене на мазнини и бърза загуба на излишни килограми.
  • Силови тренировки – базирани са на използването на сила, като вдигане на тежести за оформяне на мускулите. Със силовите тренировки се губят мазнини и се натрупва мускулна маса.
  1. Стратегии за изгаряне на повече подкожни мазнини

Комбинацията от диета и физически упражнения, с цел горене на подкожни мазнини, може да бъде недостатъчна и дори нездравословна. Психичното здраве играе също толкова важна роля за хората, които се опитват да редуцират мазнините в тялото си, както и хроничният стрес, който кара тялото постоянно да отделя хормон, наречен кортизол. Продължителното прекомерно отделяне на кортизол в организма може да попречи за свалянето на килограми. Овладяването на стреса ще ви помогне в усилията за освобождаване от натрупаните подкожни мазнини.

 

Ако искате на постигнете желаната от вас промяна и да се освободите от излишното количество мазнини, следвайте тези основни стъпки.

А за оптимални резултати, можете да се консултирате с нашите фитнес инструктори и персонални треньори, които ще изготвят фитнес програма и балансиран хранителен режим, за бързо постигане на целите ви.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн