6 начина за оценка на ефективността от тренировката

6 начина за оценка на ефективността от тренировката

6 начина за оценка на ефективността от тренировката 6240 4160 Athletic

6 начина за оценка на ефективността от тренировката

 

Тренировката ти тъкмо е приключила и ти се чувстваш уморен и изпотен, а тялото ти казва, че иска почивка? Това означава, че си имал пълноценна тренировка, нали така? Е… не бързай толкова с предположенията.

Когато измерваш ефекта от упражненията, потенето не винаги е надежден показател. Например ще се потиш много, както в клас по йога, така и на места без климатик.

Болката също не е непременно надежден показател. Ако не си тренирал известно време и посетиш високоинтензивен интервален тренировъчен клас или вдигаш тежести, нормално е да се получи леко възпаление, дори ако не си тренирал в пълния си потенциал.

Това, че си потен и задъхан, не означава винаги, че си имал добра тренировка. За щастие има и други начини за оценка на ефективността от тренировката. По-долу ще разгледаме 6 от тези начини.

 

Чувстваш се добре

Може да ти изглежда очевидно, но това е един от най-добрите начини за измерване на успеха. Понякога най-трудната част от деня е да намерим енергия, за да стигнем до фитнес залата, когато не искаме. Но клиентите го правят и след това се чувстват страхотно – това се дължи на отделените ендорфини по време на тренировката.

Физическата активност от всеки тип, без значение дали е ходене или високоинтензивна тренировка (HIIT), е свързана с по-високи нива на доброто физическо състояние. Тренировките водят до намаляване на лошото настроение. Според изследвания, това се дължи на отделените ендорфини, които всъщност са хормоните, виновни за положителното ни настроение. Затова, вземи под внимание как се чувстваш преди и след тренировка. Ако след фитнес изпитваш силен прилив на енергия и добро настроение, тогава можеш да „отчетеш“ посещението в залата като победа.

 

По-малко стрес в ежедневието

Намаленото ниво на стрес е друга голяма полза от упражненията, които са подкрепени с изследвания. Имайки предвид, че нивата на стрес продължават да се увеличават ежедневно при всеки един човек, е полезно да има добро място, където да го освободим. Сам можеш да констатираш, че стабилното потене в залата намалява нивата ти на стрес, дори нещо толкова „лесно“ като медитацията и йогата.

Доказано е също, че йога упражненията може значително да намалят стреса. Следващият път, когато имаш тежък ден на работа, опитай някой от йога класовете, предлагани в залите на Атлетик Фитнес. Ще се изненадаш колко енергизиран ще се чувстваш след това.

 

Ставаш по-подвижен

Не можеш да избегнеш болезнеността и сковаността в мускулите, но определено след като тренираш, трябва да се чувстваш по-гъвкав. Ако чувстваш тялото ти по-леко и, въпреки умората, изпитваш прилив на енергия, то прекарването ти във фитнеса е било успешно.

 

С последни сили успя да направиш последната серия

Не всяка тренировка трябва да те остави да лежиш безжизнен на пода. Но ако не предизвикваш себе си, е по-малко вероятно резултатите ти да се подобрят. Избери тежести и килограми, които са изпълними, но са трудни. Ако се бориш с последните си няколко повторения, знай, че предизвикваш тялото си достатъчно, за да изгради мускули.

 

Ставаш все по-силен

Независимо дали бягаш на дистанция или вдигаш тежести, резултатите не винаги се забелязват веднага. Но с времето ще се подобриш, като намалиш няколко секунди от времето си или добавиш още няколко килограма на щангата. Всеки иска изразителни рамена и плочки на корема, но това отнема много време и много работа. Ако забележиш, че можеш да бягаш по-бързо от преди, прави повече лицеви опори или вдигай повече тежест и бъди уверен, че това е знак за подобряване. Така се измерва успехът, с който можеш да се гордееш, дори ако естетическите промени настъпват по-бавно.

 

Спиш по-добре

Сънят е от решаващо значение за възстановяването на мускулите и облагодетелства всичко – от умственото познание до нивата на стрес. За щастие упражненията могат да ти помогнат да спиш по-непробудно през нощта. Според последни проучвания, упражненията не само ти помагат да имаш пълноценен сън, но и да ти помогнат да постигнеш по-добри резултати. Това е така защото тренировката е свързана с по-добрия бавен (или дълбок) сън, при който мозъкът и тялото имат достатъчно време да се възстановят.

Много фактори влизат в това колко добре спиш, но ако спортуваш през деня и след това забележиш, че имаш по-спокоен сън и се събуждаш по-малко през нощта, вероятно до голяма степен това е така благодарение на редовните тренировки във фитнес залата.

 

Разбери как следва да се държиш в залата, за да бъде тренировката по-приятна за всички, като прочетеш статията –Фитнес етикет или кои са неписаните правила в залата

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн