8 невероятни ползи от тренировките

8 невероятни ползи от тренировките

8 невероятни ползи от тренировките 1500 798 Athletic

8 невероятни ползи от тренировките, които са изключително важни

 

Важно е да имаш добре тонизирано тяло защото ще се наслаждаваш на живота повече, ако си в добра форма. Няма по-добър начин за поддържане на здрава физическа форма от фитнес тренировките. Те са комбинация от редовни физически упражнения и здравословна диета.

Ето и нашите 8 физически и психически ползи от фитнес тренировките:

1. Подобряват умствените функции

Редовните упражнения и подходяща диета засилват умствените ти функции. Увеличаването на енергийните нива, по време на рутинни упражнения, засилва производството на серотонин в мозъка. Последният е един от химикалите, отговорни за умствената яснота. Това подобрява производителността ти у дома и на работа.

2. Предотвратяват различни заболявания

През годините здравните специалисти забелязват, че редовната физическа активност помага за намаляване на риска от определени заболявания, като високо кръвно налягане, инсулт, сърдечни заболявания, диабет тип 2, висок холестерол, остеопороза, артрит и загуба на мускулна маса. Когато се практикуват умерено, физическите упражнения повишават имунната ти система и помагат да се пребориш с често срещаните заболявания.

3. Релаксация и качествен сън

Когато спортуваш, изразходваш много енергия, която тялото трябва да възстанови по-късно. Това обикновено се случва, когато спиш. Дълбокият сън позволява на тялото ти да активира възстановителните процеси, които възстановяват енергията, която си изразходвал, докато спортуваш.

Ако тренираш умерено или енергично в продължение на 150 минути всяка седмица, може да видиш до 65% подобрение в качеството на съня си. Само 16 седмици редовни упражнения могат значително да подобрят качеството на твоя сън, което ти позволява да спиш по-дълго и по-дълбоко.

4. Подобряват настроението

Редовната физическа активност повишава настроението ти и намалява чувството на стрес, депресия и тревожност. Фитнес тренировките подобряват мозъчните функции, които контролират стреса и тревожността. Редовните упражнения също засилват производството на ендорфини, които са отговорни за положителните чувства и намаляването на възприятието ти за болка.

5. Увеличават енергийните нива

Независимо дали си здрав или имаш някакъв физически проблем, редовните тренировки ще направят чудеса за твоите енергийни нива. Благодарение на тренировките, можеш да се пребориш с чувството за умора, а освен това редовните упражнения помагат за подобряване на нивата на хормоните и други сериозни медицински състояния, като ХИВ, рак и множествена склероза.

6. Подобряват състоянието на кожата

Когато тялото изпитва силен окислителен стрес, кожата ти плаща цената. Оксидативният стрес възниква, когато антиоксидантните защитни сили не са в състояние да защитят клетките от увреждането, причинено от свободните радикали. Това уврежда вътрешните структури на кожните клетки, което води до кожни проблеми. Енергичните и интензивни физически упражнения могат да причинят оксидативен стрес.

Редовните умерени фитнес тренировки обаче засилват производството на естествени антиоксиданти в тялото, което спомага за защитата на кожните клетки. Освен това, упражненията подобряват притока на кръв и насърчават адаптациите на кожните клетки, които забавят признаците на стареене.

7. Намаляване на хронични болки

Хроничната болка може да повлияе негативно на качеството на живота. Дълго време здравните специалисти и други експерти вярвали, че почивката и бездействието са добри решения за хронична болка. Скорошните проучвания, обаче, доказаха противоположното.

Редовните упражнения облекчават хроничната болка, свързана с няколко медицински състояния като фибромиалгия, хронична болка в долната част на гърба и хронично разстройство на меките тъкани в рамото. Фитнес тренировките също повишават толерантността ти към болка и намаляват възприятието ти за нея.

8. Влияят положително върху мускулите и костите

Когато се комбинират с правилен прием на протеини, редовните тренировки, включващи вдигане на тежести, помагат за изграждането на мускули. Упражненията подобряват способността на мускулите ти да абсорбират аминокиселини. Това намалява разпадането им и засилва техния растеж. В напреднала възраст много хора губят мускулна маса, което води до наранявания и понякога инвалидност.

Затова на възрастните хора се препоръчва да спортуват редовно, за да избегнат загуба на мускулна маса и да поддържат силата си. На по-младите хора се препоръчва да спортуват редовно за изграждане на костна плътност и за намаляване на риска от остеопороза в по-късен етап в живота.

Психичните и физическите ползи от тренировките не могат да бъдат подценени. Фитнесът може да подобри качеството на живота ти по начини, които досега не си и подозирал.

Така че, какво още чакаш – грабвай сака и идвай в клубовете на Атлетик Фитнес, за да започнеш да се наслаждаваш на изброените ползи от тренировките!

 

По-здрави,
Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн