Фитнес цели 2021

Фитнес цели 2021

Фитнес цели 2021 1200 1200 Athletic

Новата година е свързана с определянето на твоите намерения, а що се отнася до фитнеса, януари е чудесна възможност за нулиране на целите.

 

Знаем, че е трудно да си поставиш ясни фитнес цели за цялата година и особено след като най-вероятно пандемията е оказала влияние на режима ти. Още повече, че блокирането на бизнесите и фитнесите поради пандемията вероятно ще повлияе и на 2021г. Спазването на планираните цели може би ще е едно предизвикателство за всички ни, но си заслужава да положим усилие.

Ако си от хората, на които им е трудно да започнат всяка година и седмица или две след началото на януари вече се замисляш дали да не се откажеш, сигурни сме, че не си единствен. Но има начини да си помогнеш да поддържаш фокуса и мотивацията си през новата година. Всичко е в това как си поставил целите си и как прилагаш тези промени в начина си на живот.

 

 Бъди реалист

 

Нова година е ново начало и хората често правят много големи промени наведнъж; нова диета, бягане без почивки, трениране пет пъти седмично.

 

Въпреки че намеренията ти са добри, през януари няма смисъл да се напрягаш до краен предел и след няколко седмици да разбереш, че си задал твърде високи очаквания, които не си в състояние да поддържаш. Най-добрата рутинна тренировка е тази, която е устойчива през цялата година.

 

Започни с въвеждането на една промяна и не се затрупвай с твърде много неща наведнъж. Ако си начинаещ, не оказвай прекалено голям натиск върху себе си.

 

Започни с леки тренировки с тежести, като се съсредоточиш върху ръцете си един ден, краката на следващия и избери упражнения, които обичаш да правиш.

 

Ако си по-напреднал и тренираш редовно, бъди реалист. Тренирай достатъчно усилено, за да се чувстваш доволен от тренировката си и се увери, че се стремиш да напреднеш, независимо дали става въпрос за допълнителна тренировка през седмицата, допълнителни 10 секунди планк или тичане по по-стръмен хълм на следващия джогинг

 

Бъди конкретен

 

 Когато си поставяш цели е важно да помислиш какво искаш да постигнеш.

 

Дори ако отговорът е добра обща форма, опитай се да си осигуриш малки предизвикателства, над които да работиш. Например: повдигане на щанга с определена тежест, бягане на 5км, плуване на 20 дължини без почивка в басейна, или просто да извървяваш 10 000 стъпки всеки ден в продължение на месец.

 

Да имаш конкретна цел, над която да работиш, ще помогне да оформиш посоката на своя план и също така може да помогне и на мотивацията ти.

 

Помоли за помощ

 

Ако не си сигурен откъде да започнеш, препоръчваме ти да наемеш треньор или да намериш приятел за тренировка.  Ако отидеш в залата с многобройни уреди, , които нямаш идея как да ползваш, това може да бъде изключително плашещо. Получаването на помощ от фитнес професионалист (дори през първите няколко тренировки) може да бъде наистина полезно. Ако искаш да се упражняваш от дома, има много онлайн обучители, класове и семинари, които да ти помогнат да откриеш колко ефективни (и трудни) могат да бъдат домашните тренировки.

 

Задай различни времеви рамки

 

Дългите, средносрочните и краткосрочните цели могат да ти помогнат да задържиш режима си. Дългосрочните цели могат да бъдат твоите крайни цели за годината. Средните цели могат да бъдат месечни, а краткосрочните могат да бъдат ежедневни или седмични. Не всички цели трябва просто да са свързани с твоята крайна цел. Те могат да бъдат малки подобрения и винаги ще те държат мотивиран, за да продължиш и да променяш начина си на живот.

 

Разбери своето „ защо?“

 

И така, искаш да изградиш мускули? Или да намалиш излишните мазнини? Или може би искаш да можеш да избягаш 10км без да спираш? Всичко това са страхотни цели – „защо“ искаш да успееш да постигнеш някоя от тях е твоят мотиватор. Защо е важно за теб да го постигнеш и как ще се чувстваш, когато го постигнеш? В дните, когато си уморен и просто не ти се тренира, спомни си„ защо“ и това ще те накара да се движиш отново.

 

Направи го забавно

 

Намирането на мотивация да станеш от леглото сутрин или да спортуваш след дълъг работен ден е много по-лесно, ако всъщност ще се насладиш на това. Можеш да опиташ йога, скално катерене, танци, бягане по пътеки, колоездене или плуване. Въпросът е, че колкото повече се наслаждаваш на дейността, толкова по-вероятно е да се придържаш към нея и да си помогнеш да постигнеш целите, които си си поставил.

 

Направи прогресивен план

 

Когато става въпрос за реално създаване на плана, важно е да го направиш прогресивен, за да можеш да се приспособиш едновременно с тези цели. Твоят фитнес режим и график за тренировки трябва да се променят и развиват, докато подобриш постиженията си и станеш по-силен. Правенето на същите тренировки, които си правил, когато си започнал, няма да ти помогне толкова много. Промяната на плана с напредък е важна и това отново ти помага да бъдеш мотивиран, като даваш на тялото различни, по-предизвикателни задачи.

 

Промени своята перспектива

 

Няма тайна съставка, която да повиши мотивацията ти, но много прост съвет е да спреш да възприемаш тренировките си като опция. Вместо това ги направи част от ежедневието или седмичния си график. Това е страхотен начин на мислене, с който да стартираш през януари, тъй като ще зададеш ритъма за останалата част от годината. Независимо дали става въпрос за по-дълга разходка до супермаркета, йога сесия, тренировки с тежести или бягане, движението, не само допринася за твоето фитнес ниво, но и подхранва мотивацията ти.

 

Бъди търпелив – научи се да почиваш, а не се отказвай

 

Може да изглежда, че строгите диети и непрестанните тренировки работят в краткосрочен план, но те не създават здравословен начин на живот, който можеш да продължиш да поддържаш. Всички резултати, които постигнеш, макар и бързо, вероятно ще изчезнат също толкова бързо. Бъди търпелив, бъди последователен и не се отказвай, когато нещата не се случват толкова бързо, колкото искаш. Забрави измерванията и кантарът и се съсредоточи върху това как се чувстваш вместо това. Когато се чувстваш уморен и като имаш нужда от психическа почивка, почини си – не се отказвай. Поспивай, отиди на разходка и се разтегни. Възстановяването е ключово – както за твоето физическо, така и за психическото ти здраве.

 

Не забравяй психическото си благополучие

 

След толкова несигурност, стрес и тревожност, предизвикани от преживяването на пандемията, е важно да започнеш годината, знаейки, че се грижиш за психическото си благополучие, както и за физическото си здраве. Разбира се, че тренировките могат да допринесат за здравословното мислене, но умереността е ключова. Така че се увери, че си осигуряваш достатъчно почивка, пий много вода и се наспивай добре. Това е особено необходимо през януари, след не само празничния сезон, но и много странната 2020-та година. Намирането на подкрепа и грижата за психичното ти здраве ще бъде най-важният елемент от определянето на целите за 2021 г. Преминаваме през несигурно време, с което никой от нашето поколение не се е сблъсквал, така че подкрепата един на друг никога не е била толкова важна.

 

Ние, от Атлетик Фитнес, сме тук, за да ти помогнем да осъществиш целите ти и да запазиш мотивацията си да спортуваш и да поддържаш здравето си. Довери се на нашите опитни треньори за консултация и изграждане на подходящата за теб програма, която ще ти донесе желаните резултати.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн