Фитнесът през сезоните

Фитнесът през сезоните

Фитнесът през сезоните 962 1280 Athletic

На всеки е познат известният феномен в света на фитнеса, който настъпва обикновено покрай април и май месец – залите се пълнят с хора, които главно наблягат на кардиото, за да свалят колкото могат повече килограми за колкото могат по-малко време. И, разбира се, причината е очевидна … лятото идва! Всеки иска да изглежда сякаш цяла година се е потял с машините, но всъщност да си похапва любимите не особено здравословни храни. И макар и тази метаморфоза, която настъпва ежегодно, да е позната на всички, тя не е единствената сезонна промяна във фитнес средите. Всяко четиримесечие си има своите особености и ние сме тук да ги опишем за теб!

1. Зима

През най-студеното време от годината хората се разделят на две групи. Тези, които не понасят студа до такава степен, избират да водят живота си по сходен начин като мечки в хибернация – с възможно най-малко достъп до външния свят и повече време на топло вкъщи. И тези, които решават, че сега е моментът да постигнат нещо. Ако си един от вторите, най-вероятно си се ориентирал към започването на програма във фитнеса за качване на килограми. Това е известна практика, особено сред фитнес маниаците – през зимата си създават висококалорична диета и тренират по-усилено за изграждане на маса. Така създаваш нужната мускулатура, върху която да градиш и да извайваш малко по малко тялото си през годината.

Това също е познато и с името „бълкване“ и е доказан ефективен начин за постигане на добри резултати. Стига разбира се да бъде извършено правилно. Много от хората допускат грешката да прекаляват с нездравословната храна, за да си осигурят калориите, което не винаги е толкова фатално за фигурата. Но ако е придружено с недостатъчно добри тренировки, води до създаване на маса от мазнини, а не от мускулатура. Трудно е да се намери перфектният баланс. Особено защото, както вече всички знаем, всеки човек е различен и тялото му функционира по уникален начин.

За да си сигурен, че ще постигнеш това, което си си поставил като цел, се консултирай със специалист – индивидуална хранителна и тренировъчна програма, изготвена от фитнес инструктор ще е добра идея на този етап. Във всички фитнес клубове на Атлетик услугата е налична.

2. Пролет

С пропяването на първите птички се започва затоплянето, а с него и хвърлянето на милионите пластове дрехи. Изваждаме тънките облекла и излизаме навън да се наслаждаваме на времето. Но в целия този безкрайно приятен процес се появява и един проблем – вече няма какво да ни крие. Хората лесно могат да видят колко пържоли сме изяли и колко коремни преси сме правили през последните месеци. И когато всички започнат малко по малко да осъзнават това, настъпва точно онзи феномен, за който споменахме в самото начало на статията. Но това е главно в случая на хората, които не са истински запалени по фитнеса, а по-скоро искат да изглеждат добре.

Редовните посетители на залата, обаче, са далеч по-различни. За тях това е времето, в което да започнат да „чистят” – намалят дневния калориен прием и увеличават кардио и HIIT тренировките. Това всъщност е вторият етап от годината за фитнес маниаците, когато спират „бълкването” и започват „кътването“, или спират трупането и започват свалянето. Вече създадената мускулатура трябва да се дефинира и да се подчертае още повече, като намалим процента мазнини в тялото. Диетата става по-стриктна, а сесиите в залата с тежки килограми намалят, за да освободят време за интензивните тренировки.

3. Лято

Идва любимият сезон за ваканции по морето и с него и времето всъщност да се похвалиш на всички с постигнатите резултати. Отиваш на плажа и си свободен да се фукаш с добрата си фигура, все пак си си го заслужил. Едновременно с това не трябва и да занемаряваш тренировките. Отново продължава чистенето на всичко останало от зимата и поддържането му. За съжаление, обаче, не всеки се задържа в този етап. Залите през лятото често се изпразват защото всеки иска да прекарва време навън или му е твърде топло да тренира. Ако допуснеш това да се случи с теб, ще значи да жертваш всичките направени усилия до момента, за да изградиш тялото си. Намери в себе си мотивация да оставиш студените безалкохолни или бири и да се върнеш в любимия фитнес клуб, за да не спират по средата на лятото хвалбите за фигурата ти.

4. Есен

При първия студен полъх след горещото лято отново се наблюдават два процеса – някои си казват, че няма смисъл да започват от сега да тренират по-усилено отново защото тъкмо е свършило лятото, а след това пък идват празници и чак тогава се връщат в залата. Но отново това не е успешната стратегия в случая. Когато човек тренира само сезонно, той няма как да очаква същите резултати като тези, които са посветили цели години на фитнеса. Затова не губи своята мотивация! Добро време е да се запишеш на групови тренировки, които ще те вдъхновят да вложиш повече усилия. Направи нужното, за да се запазиш на правилния път.

А по отношение на диетата, можеш от началото на този сезон да започнеш с „бълкването”. След дълъг период на строг режим на хранене, тялото ти много бързо ще усвои увеличението в калориите и процесът ще започне с голям бум, който перфектно да те подготви за зимата.

Е, цветовете разцъфват, плодовете зреят, листата капят и снегът пада – толкова много неща се променят за една година. Но едно трябва да се запази постоянно – желанието ти да тренираш. Ако имаш нужда от помощ през който и да е сезон, ние от Атлетик Фитнес сме на твое разположение!

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн