Групови тренировки срещу Фитнес – а защо не и двете?

Групови тренировки срещу Фитнес – а защо не и двете?

Групови тренировки срещу Фитнес – а защо не и двете? 640 960 Athletic

Успехът обича самотата или компанията? Е, в света на фитнеса отговорът е – и двете.

Да избереш между груповите и индивидуалните тренировки е близко до невъзможно. И двете имат своите предимства, които не са за пропускане. Затова най-добрият вариант се крие в комбинацията от двете.

Къде се крие разликата?

Ако трябва да ги съпоставим, главната разлика е очевидна. В груповите тренировки си сред други хора и работите заедно в синхрон, а в индивидуалната тренировка си сам и се фокусираш единствено върху своето собствено изпълнение на упражненията.

Предимството на това да си сред хора е мотивацията, която получаваш от цялото преживяване. Носи се по-различна емоция в стая пълна с ентусиасти в сферата, в която и ти искаш да постигнеш резултати. Някак се чувстваш по-енергичен, виждайки в огледалото как едно упражнение се повтаря от всички наоколо. Влагаш малко повече усилие, стараеш се, защото искаш да покажеш и ти колко добре се справяш пред другите. Наблюдаваш и техните движения, инструкторът, който води часа, подканва всички ви … Просто няма как това да не те зареди с енергия.

Определено на такива сесии човек се забавлява – и не говорим само за онези моменти, когато някой обърка нещо и хората около него го последват, давайки старт на смешна суматоха. Забавно е и защото обикновено тези тренировки са изготвени от треньори, които знаят как да създадат приятна атмосфера, но това да не пречи на добрите резултати.

Много приятелства се създават на такива групови часове, вследствие от многото хора с еднакви цели и интереси, които са ги накарали да се запишат точно за тази активност. И като добавим вече споменатите поводи за смях, си имаме перфектната основа за запознанства.

Но, разбира се, не трябва да пренебрегваме и самостоятелното време във фитнеса, когато сам се изправяш пред предизвикателствата, които си си поставил. Когато тренираш не защото някой те гледа, ами заради самия себе си и собствените си резултати. Тогава няма нищо, което да те разконцентрира.

Не можем да пропуснем и разликата във видовете тренировки в двата случая. Груповите тренировки често са високоинтензивни – Zumba, аеробика и др., или точно обратното – за отпускане, като йогата например. Когато тренираш самостоятелно, обаче, можеш да правиш силови упражнения, за които трудно ще намериш групова алтернатива.

При индивидуалните часове във фитнеса най-често имаш инструктор, който да ти помага в правилното изпълнение на упражненията. Освен това имаш възможност да наемеш персонален треньор, който ще обръща цялото си внимание върху теб, поправяйки грешките ти и помагайки ти да се справяш по-добре. Това е нещо, което не можеш да намериш в груповите часове защото инструкторът няма същата възможност да обърне сериозно внимание на всички, докато върви сред хората и да поправя всяко едно движение.

Как двете се допълват?

Говорили сме и преди, че едно от нещата, които правят света на фитнеса толкова интересен, е огромният избор от възможности за разнообразяване. Има толкова много тренировки, с които можеш да експериментираш от всякакви типове, че трудно може някой да ги пробва всички. Но това не трябва да ни спира да опитваме. Добрите резултати се крият точно в това. Трябва да изненадваш тялото си, да го запознаваш с нови неща по-често, за да поддържаш предизвикателството. Ако винаги се придържаш към едно и също, рано или късно мускулите ти ще привикнат и няма да постигаш нищо. Затова трябва да позволим на авантюристичната ни страна да се развихри малко. А груповите тренировки са перфектни за това – записвай се за различни видове, колкото можеш по-често. Те са ти включени в абонамента в Атлетик!

Но, ако прекарваме цялото си време само в груповите занимания, също ще изпуснем от други видове тренировки. Както вече казахме, силовите упражнения са най-ефективни, ако са правени самостоятелно. Може би перфектната формула, за да спечелиш най-доброто от двата свята, е да вземаш участие в групови тренировки 1-2 пъти в седмицата средно, а останалите дни отредени за физическа активност, да ги посветиш на упражнения за различни мускулни групи. Така ще можеш да се развиваш и в двете сфери паралелно, без да жертваш нито кардиото си, нито силовите тренировки.

Във фитнеса най-важното е да установиш баланс. За да направиш това, си позволи да опитваш различни неща в груповите тренировки и едновременно с това развивай себе си в самостоятелните сесии.

Можеш да се довериш и за двете на нас – с професионалните инструктори на Атлетик и базата ни, перфектна и за двата вида активности, няма как да не постигнеш резултати и то да го правиш, докато се забавляваш. Запиши се още сега!

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн