Искаш плосък корем – “да” или “да”? Виж как да осъществиш мечтата си

Искаш плосък корем – “да” или “да”? Виж как да осъществиш мечтата си

Искаш плосък корем – “да” или “да”? Виж как да осъществиш мечтата си 962 1280 Athletic

Трудно можеш да намериш някой, който не иска добре развити коремни мускули. Красивите плочки са страхотно нещо, с което да се похвалиш на плажа, но и най-вече предпоставка за добра фигура и сигурност по време на тренировките. Но колкото и да са искани, постигането им е трудно. Няма лесен път към перфектно оформен плосък корем, но пък има едно-две неща, които трябва да знаеш, за да осъществиш тази цел. Точно с тях ще те запознаем днес!

  1. Дисциплината е ключът

Първата и най-важна стъпка в придобиването на добре дефинирани коремни мускули е проявата на дисциплина. Въпреки че това важи за всяка част на фитнеса, при изграждането на коремните мускули е много по-важно. Това е така защото, за да се покажат, те изисква много повече търпение и постоянство. Тази част на тялото обикновено е покрита от пласт мазнини и мускулите под него не могат да се видят заради това, независимо колко силни са. Изчистването на всичко „ненужно” там е трудно и резултатите се виждат, за съжаление, след повече време. Това може да бъде обезкуражаващо и да накара много хора да се откажат. Но ако истински го искаш, трябва да проявиш дисциплина.

  1. Плочките на корема се изграждат в кухнята

Сигурно си чувал това повече пъти, отколкото ти се иска, но това е така защото е напълно вярно. Както споменахме, за да се появи дефиниция на мускулите в коремната област, трябва да имаш по-нисък процент мастна тъкан в тялото си. Това може да се постигне и задържи със спазване на стриктен режим на хранене. Колкото по-чиста храна приемаш, толкова по-бързо ще постигнеш желания резултат.

  1. Трябва ли да правя коремни преси?

Разбира се, очевидно е, че стоейки на дивана няма да получиш оформен корем. Повечето хора, когато чуят думите „тренировки“ и „плочки“ в едно изречение, се сещат за коремно преси. Това определено е най-популярното и класическото упражнение за тази област, но всъщност то не върши работата, която вероятно си мислеше, че прави. Всъщност пресите не тренират добре тази област и могат да бъдат повече вредни, отколкото полезни за теб.

Според някои специалисти, движението, което се извършва при това упражнение, вреди на стойката ти безвъзвратно. Особено ако го правиш грешно.

Ако все пак ги харесваш и искаш да продължиш да ги включваш в тренировката си, подсигури се, че гърбът ти е максимално прав, главата да гледа нагоре и ръцете да са преплетени зад врата с изправени лакти, без да ги използваш за засилка, а просто за лека подкрепа на главата. Не се стреми към много повторения, а към правилното движение.

  1. А какви упражнения са подходящи?

Най-ефективните упражнения за корем се оказват тези, които извършваш прав или поне с изпънато тяло. Това е така защото по принцип тези мускули отговарят за правилния стоеж на тялото ти. Tе всъщност ни правят стабилни и задържат баланса ни. Когато тренираме мускулите си по начина, по който са създадени да бъдат използвани, но с допълнително затруднение, си гарантираме резултати по по-здравословен начин.

Всъщност коремната област се активира в почти всяко упражнение, което правиш, ако, разбира се, е с правилната стойка. Когато правиш свивания и разгъвания с дъмбел, ангажирай абдомена (корема)! Когато се изправяш след клек – направи го пак! Когато бягаш или дори само вървиш – също!

Мускулите в тази област се тренират постоянно и затова можеш да постигнеш добри резултати и само така. Но ако се стремиш към по-прецизно таргетиране, можеш да упражняваш баланса си, за който огромна роля играе коремът или пък да правиш известния планк. Това упражнение е ефективно защото, въпреки че технически си на земята, тялото ти е изправено. Има много вариации, с които да го разнообразяваш, така че мускулите ти да не свикват с него и най-малкото – да не ти омръзва.

  1. Честота на тренировките

Можеш да тренираш тези мускули до 3-4 пъти на седмица. Някои спортисти решават да отделят време на тази област всеки ден, но това е грешна стратегия, защото така тялото няма възможност да почине, а точно през периода на възстановяването се тъканта се разширява и следователно мускулът расте.

Не е нужно да отделяш целия ден на тази област, в края на обичайната ти тренировка, 20-30 минути упражнения за корем са напълно достатъчни.

С това казано, знаеш всичко, което ти трябва, за да осъществиш целта си и да се сдобиеш с перфектния плосък корем за лятото. Така че какво чакаш? С постоянство можеш да постигнеш всичко и повярвай – резултатът си заслужава!

Ако искаш да научиш най-добрите упражнения, които таргетират абдомена, и да си сигурен, че ги правиш правилно, можеш да се консултираш с квалифицираните треньори в Атлетик Фитнес. Те винаги са на среща при въпроси, или пък да си наемеш персонален треньор, за да откриеш най-подходящия вариант за теб. 

 

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн