Как да подобрим психическата и физическата си издръжливост

Как да подобрим психическата и физическата си издръжливост

Как да подобрим психическата и физическата си издръжливост 900 600 Athletic

Как да подобрим психическата и физическата си издръжливост

 

Какво е физическа и психическа издръжливост и как да ги постигнеш в ежедневието и тренировките си ще научиш в тази статия.

Физическата издръжливост се отнася до способността на организма да се адаптира към възникващите предизвикателства, да поддържа устойчивост и сила и да се възстановява ефективно. Тялото трябва да има адекватно хранене и функционална способност да използва това хранене, както и да е достатъчно силно да елиминира вредните вещества.

Фитнесът и физическата издръжливост

Фитнесът изгражда издръжливост и помага на хората да се справят с трудни или стресови ситуации.

Хората, които са физически издръжливи, действат уверено в стресова ситуация, стресът им влияе по-малко, възстановяват се по-бързо и са по-отворени да извлекат ползите от трудностите.

Сега помисли за това. Често се говори, че в този модерен свят психичните разстройства като стрес и депресия са се увеличили в последно време. Технологиите също се увеличиха и хората разчитат на такива технологии, за да се движат по-малко и да се хранят с по-бързи и нездравословни храни.

Ролята на издръжливостта в психичното и емоционалното здраве

Ключов фактор за издръжливостта е да можеш да разпознаваш и балансираш емоциите си. Изразявайки се по подходящ начин, свеждаш до минимум вероятността да изпиташ депресия, тревожност и негативни състояния.

Стресът намалява защитните функции на организма. Нервните клетки губят способността да произвеждат „добри хормони“ и вследствие на това се появява депресията.

Ако не искаш това да се случи, ето няколко дейности, свързани с повишаване на издръжливостта

Трябва да имаш стратегии за стрес, включващи ежедневна разходка, 10-минутна музика, медитация, седмична програма за тренировки или други.

Упражнявай ума си ежедневно. Включвай се в взаимодействия с другите, научи нещо ново и интересно – свири на музикален инструмент, доброволствай, чети!

Ограничи всякакъв вид наркотици, алкохол и спри пушенето. Пушенето удвоява риска от Алцхаймер!

Здравословният сън по 6-8 часа на денонощие ще ти гарантира възможността да тренираш пълноценно и да постигнеш по-бързи резултати.

Избери правилното отношение! Яснота, здраве, оптимизъм. Съсредоточи се върху силните си страни, наслаждавай се на живота всеки ден!

Как упражненията помагат?

Първо, упражнението не само засилва физиологията, но и освобождава ендорфини, които са мощни химикали. Те повишават настроението и самочувствието. Ето няколко принципа за повишаване на издръжливостта.

  1. Отговорност – можеш да обвиняваш всички и всичко за твоите проблеми и да не предприемаш активни стъпки, за да промениш каквото можеш. Ти избираш какво мислиш, как се чувстваш и какво правиш .

Редовното трениране е стратегия, която гарантира, че си отговорен. Ако ежедневно поемаш отговорност, ще се научиш да влияеш осъзнато на здравето си и да поемеш предизвикателството на деня.

  1. Приспособимост – може да изглеждаш психически здрав, когато се намираш при подходящи за теб нормални условия, т.е. твоето работно място, взаимоотношения и дом и т.н. Но ако тези условия се променят и не си в състояние да се адаптираш, може да си изложен на риск от лошо психично здраве.

Упражнение: Учи тялото си да се адаптира ежедневно, като поставяш различни стресове върху него. Тренировките оказват изключително ползотворно влияние тук защото можеш да разнообразяваш всеки път, като тренираш различна мускулна група например. От различни класове до забавни занимания с твоя треньор ежедневно се поставяй на място, където да се учиш и адаптираш.

  1. Фокусиране – основен аспект на фокусирането е, че тя дава смисъл в живота ни. Ако се запиташ „какъв е смисълът на живота?“, тогава приоритетите (връзки, кариера, здраве, дом, богатство, свободно време) трябва да дадат отговор.

Упражнение: Учи се да се фокусираш върху себе си, когато може би предпочиташ да правиш нещо друго или търсиш в ума си някакво извинение. Всички правим това, но разликата е в онези, които могат да видят светлината в края на тунела и да прилагат нужната мотивация в този момент. Например, когато си изправен пред негативна мисъл, кажи си: упражнявам се защото обичам живота, който живея и това е човекът, който искам да бъда. Давайки личен пример от своя страна, ти подкрепяш и тези около теб.

  1. Увереността е вярата и способността да се свършат нещата. Може да предпочиташ да останеш в зоната си на комфорт, но в крайна сметка всичко се променя. Ако не излезеш от там, тя се превръща в капан за комфорт и може да саботира твоето щастие!

Упражнение: Как се чувстваш, след като постигнеш всичко, което обсъдихме в тази статия като упражнения? Сигурни сме, че ако си постигнал отговорността да се адаптираш и да се фокусираш върху човека, когото искаш да бъдеш в живота, тогава чувството на увереност със сигурност ще дойде като резултат.

 

Ако не чувстват уверен, необходим ти е професионален съвет, или просто не то достига мотивация, веднага се обърни към член на екипа ни, който ще ти помогне.

 

По-здрави,

Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн