Как да се върнем в залата след ПАНДЕМИЯ

Как да се върнем в залата след ПАНДЕМИЯ

Как да се върнем в залата след ПАНДЕМИЯ 626 352 Athletic

Как да се върнеш безопасно към тренировките в залата след период на изолация?

 

В тези безпрецедентни времена заради пандемията от COVID-19, когато фитнес залите бяха затворени, повечето от нас тренираха с каквото разполагат вкъщи. Може да си ползвал дъмбели и други помощни тежести и да си тренирал със собствено тегло в опита си да останеш във форма. Тренировките с телесно тегло може да свършат работа, но според проучвания на много от активно трениращите им е липсвало разнообразието от оборудването, което фитнес залите предлагат.

 

Дори да си използвал някакво оборудване у дома по време на карантината, тренировките просто не са същите. Упражненията вкъщи са полезни, но няма как да получиш максималното натоварване от фитнес уредите. Целта на тренировките в домашни условия е да се поддържа някакво ниво на мускулна памет, така че когато се върнеш във фитнеса, да постигнеш реален напредък.

 

Сега, когато предстои отварянето на фитнес залите, знаем, че би се втурнал с нетърпение към любимия си фитнес, за да започнеш отново интензивните си тренировки.

 

Ето какво трябва да знаеш, ако искаш да се върнеш към тренировките след пандемията:

 

Какво се случва с мускулите ти след дълго време на тренировки само с телесно тегло?

 

Според специалистите тренировките с телесно тегло имат своето място в тренировъчна програма, но е необходимо по-голямо съпротивление, за да се постигнат забележителни резултати.

 

Твоите най-силни мускулни влакна няма да заработят, освен ако не използваш значителна тежест. Фитнес уредите помагат за безопасното и ефективно зареждане на планираната мускулна група.

 

Упражненията с телесно тегло могат да бъдат полезни за поддържане на мускулна маса и начинаещите могат дори да виждат напредък в тренировките само с телесно тегло. Опитните спортисти обаче вероятно ще открият, че тренировките само с телесно тегло, дори и с голям брой повторения, просто не са достатъчни, за да стимулират мускулния растеж.

 

С какви рискове се сблъскваш, когато се върнеш към силовите тренировки?

 

Изкушението, разбира се, е незабавно да се върнеш към предпандемичните си нива на обем и тегло, но не трябва да започваш с тях веднага.

 

Ще трябва да се върнеш там, където си бил постепенно. Няма да отнеме толкова време, колкото ти е било необходимо, за да стигнеш до там, но вероятно ще ти трябват около три седмици, ако искаш да тренираш безопасно и да избегнеш контузии.

 

Как да се върнем към силовите тренировки безопасно?

 

Започни бавно и с по-малко повторения

 

Първо, планирай намаляването броя на повторениеята и тежестите си до около 75% от това, с което тренирал преди. Например, ако преди това си правил три кръга от 12 повторения при 10кг за бицепс, започни от три кръга от девет повторения с 6кг. След като отново възвърнеш силата си, можеш да се върнеш към тренировките, които си свикнал да правиш.

 

Планирай дни за почивка

 

Трябва да си дадеш поне ден почивка след първата си тренировка в залата. Ако се усещаш натоварен, дори е добре почивката да е два дни.

 

Работи с личен треньор

 

През седмиците, в които не си се натоварвал с тежести, тялото ти може да е забравило как правилно да заеме позицията за всяко упражнение и така може да рискуваш да се контузиш. Треньорът ще ти помогне да се върнеш към тренировките по най-бързия и ефективен начин, който да е и безопасен за теб. Мускулите ти може да са атрофирали, ако не си тренирал с тежести по време на изолацията, затова най-добре силовите тренировки да се започнат под професионален надзор.

 

Как Атлетик фитнес дава приоритет на здравето на клиентите при повторното отваряне на залите.

 

Атлетик Фитнес ти гарантира, че всички правила за безопасност и дезинфекция ще бъдат спазвани. Уредите и залите ще бъдат почиствани редовно и ще се осигури достатъчно дистанция, за да може всеки да тренира в сигурна и комфортна среда.

 

Не забравяй, че ще се върнеш там, където си бил преди

 

Може в началото след дълъг период без силови тренировки да усещаш, че си изгубил от силата си, но не се отчайвай. С постоянство и достатъчно мотивация, ще се върнеш към нивото, на което си тренирал преди пандемията.

 

Просто се опитай да бъдеш последователен и не се притеснявай за това колко добре се справяш в момента. Силата ти ще се върне.

 

Най-трудната част винаги е започването. Започването винаги изглежда като голяма планина за изкачване. Колкото по-дълго чакаш, толкова по-трудно ще ти е.

 

Готов ли си да се включиш отново в активния си начин на живот? Вземи своята месечна карта тук или се свържи с нашите опитни треньори, които ще ти помогнат да се върнеш към тренировките и да постигнеш резултатите, към които се стремиш.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн