Какво е HIIT (High Intensity Interval Training)?

Какво е HIIT (High Intensity Interval Training)?

Какво е HIIT (High Intensity Interval Training)? 1920 1080 Athletic

Какво е HIIT (High Intensity Interval Training)?

При високоинтензивните интервални тренировки се редуват упражнения с висок и нисък интензитет или упражнения с висока интензивност и кратки периоди на почивка.

Обикновено една такава тренировка е с продължителност от 10 до 30 минути, но дори за това време, HIIT тренировката може да доведе до ползи за здравето равни на тези от тренировките с два пъти по-голяма продължителност с умерена активност.

Можеш да направиш такава тренировка, както във фитнеса, така и във вкъщи, а защо не и в парка.

Ползи от HIIT тренировките

  1. Изгарят се много калории за кратък период от време

Истината е, че няма значение колко време прекарваш във фитнеса, а това, което правиш там. Високоинтензивните интервални тренировки ти позволяват да гориш около 500+ калории на тренировка само за 20-30 минути.

  1. Метаболитният обмен остава висок часове след края на тренировката и метаболизмът се забързва

Да! Часове след края на тренировката, когато си почиваш вкъщи, ще гориш калории.

  1. Прави се бързо и нямаш нужда от допълнително оборудване

  1. Развиваш аеробния и анаеробния режим

Когато правиш такава тренировка, тялото ти превключва между тези два режима и това спомага за увеличаване на нивата на хормони, като тестостерон, растежен хормон, катехоламини (адреналин и норадреналин) и алдостерон. Това създава благоприятна среда, която води и до полза номер 5 от HIIT тренировката.

  1. Гориш мазнини и изграждаш мускулна маса

  2. Подобрява се консумацията на кислород

Би било страхотно да можем да направим високоинтензивна тренировка за продължителен период, но причината да не можем е … – кислородът.

Тялото ни се нужда от достатъчно количество кислород, за да разгради въглехидратите и мазнините и да получи енергия. Този процес е много ефикасен, но не ти позволява да тренираш с висока интензивност за дълъг период от време. При аеробния метаболизъм печелиш ефикасност за сметка на интензивност и така помагаш на тялото си бързо да се адаптира и подобряваш консумацията на кислород.

За да разбереш какво точно представляват тези тренировки, какви упражнения включват и сам да се убедиш в ефективността на HIIT тренировките, ела в клубовете ни и опитай! Графикът за груповите тренировки можеш да видиш тук.

Доказано е, че фитнес целите ни се постигат най-ефективно и устойчиво, когато съчетаем тренировките с правилно хранене. Научи как да се храниш здравословно за оптимален ефект в статиите ни по темата тук.

По-здрави,

Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн