Какво всъщност означава фитнес?

Какво всъщност означава фитнес?

Какво всъщност означава фитнес? 1920 1367 Athletic

Поддържането на добро ниво на физическа активност е нещо, към което всички трябва да се стремим. Но може да е трудно да се определи какво всъщност означава фитнес.

Фитнесът се определя, като „набор от способности, които хората имат или постигат, и които са свързани със способността им да извършват физическа активност“.

Атлетик блог (54)

Това описание обхваща доста повече от това човек да може да тича бързо и да вдига големи тежести. Въпреки че и последните две са важни, те се отнасят само до определени области на фитнеса. В днешната статия ще разгледаме по-подробно какво значи фитнесът.

Интересни факти за фитнеса

  • Мускулната сила се увеличава чрез хипертрофия на влакната и невронни промени.
  • Благодарение на упражнения, тялото може да се променя, без да се променя теглото.
  • Поддържането на добра физическа форма може да помогне за предотвратяването на някои заболявания.
  • Разтягането и загряването увеличават гъвкавостта, което пък може да облекчи редица медицински оплаквания.
  • Сърцата на спортисти и атлети показват различни промени в зависимост от избрания от тях спорт.

Какво значи да си физически годен?

Всъщност терминът „физически годен“ зависи от това колко добре отделен индивид покрива компонентите да бъде в добро здраве. Тези компоненти включват:

  • мускулна сила;
  • мускулна издръжливост;
  • гъвкавост;
  • състав на тялото;
  • сърдечно-респираторен фитнес.

Нека ги разгледаме поотделно: Мускулна сила

Мускулната сила се определя, като „способността на мускула да упражнява сила по време на тренировка“.

Има няколко начина за измерване на мускулната сила. Най-добрият е чрез повдигане или бутане на тежест в определено положение и сравняване на резултатите.

Ако се работи над един мускул редовно и последователно, той ще увеличи силата си. Разбира се, не трябва да се забравя и приемът на достатъчно протеин.

Мускулна издръжливост

Издръжливостта е „способността на мускула да продължи да упражнява сила, без да се изморява“. Както бе споменато по-горе, тренировките за сила изграждат по-големи мускули. Тренировката за издръжливост, от друга страна, не генерира непременно мускули с по-голям размер.

Това е така, защото тялото се фокусира повече върху сърдечно-съдовата система, гледайки мускулите да получават кислородната кръв, от която се нуждаят, за да продължат да функционират.

Гъвкавост

Гъвкавостта е диапазонът на движение на става. Гъвкавостта е важна защото подобрява способността за плавно свързване на движенията и може да помогне за предотвратяване на наранявания. Гъвкавостта е специфична за всяка става и зависи от редица променливи, включително стегнатостта на сухожилията.

Състав на тялото

Съставът на тялото измерва относителните количества на мускулите, костите, водата и мазнините.

На практика човек може да поддържа едно и също тегло, но да има значителни разлики в съотношението на компонентите, съставляващи тялото му.

Например хората с високо съотношение на мускули тежат повече от тези със същата височина и обиколка на талията, които имат по-малко мускули. Мускулите тежат повече от мазнините.

Сърдечно-респираторен фитнес

Сърдечно-респираторната издръжливост показва колко добре тялото ни може да доставя енергия по време на физическа активност чрез кръвоносната и дихателната системи на тялото.

Дейности, които подобряват тази издръжливост, са тези, които причиняват повишен сърдечен ритъм за продължителен период от време. Важно е тези дейности да се правят бавно и постепенно да се увеличава интензивността им.

Такива дейности са:

  • плуване;
  • бързо ходене;
  • джогинг;
  • колоездене.

Това са петте основни компонента на фитнеса. Ако имаш други въпроси, можеш да се обърнеш към инструкторите в Атлетик Фитнес, които с удоволствие ще ти отговорят.

Приятна тренировка!

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн