Колко са твърде много плодове?

Колко са твърде много плодове?

Колко са твърде много плодове? 1929 1286 Athletic

Лятото е вече към края си и постепенно намаляват сезонните плодове, които всички обичаме. Топлото време и слънцето навън ни карат да мислим за тях дори повече. И така докато се усетим сме включили плодовете като главна част от менюто си. Но какво пък, нали плодовете са полезни? Дали?

Днес ще засегнем точно тази тема – здравословно ли е да постоянно да посягаме към плодовете и в какви мерки е добре да го направим.

1. До кога полезното е полезно?

Всички сме чували как дори хубавите неща в твърде големи количества се превръщат в лоши. Това важи с пълна сила за плодовете.

Те са изключително важни за правилното функциониране на тялото заради множеството витамини и минерали, които съдържат, и това ги прави задължителен компонент в диетата на всекиго. Но и с тях не бива да се прекалява. Плодовете имат изключително високо съдържание на захар, или по-точно фруктоза, която се натрупва в организма ни много лесно. Ако се задържи прекалено много от нея, черният дроб я превръща в триглецириди, които запасяват по тялото ти под формата на неприятните мазнини.

Също така те са трудни за обработка от организма и предизвикват неразположение. Това до някъде зависи и от консуматора, защото някои хора толерират повече високия прием на плодове, но други изпитват дискомфорт. Появява се подуване, най-често болезнено, газове и разстроен стомах.

2. В какви количества са полезни?

Казахме вече, че количествата са най-важни тук. Трудно е да се каже точни порции за всички плодове наведнъж, но като ориентир може да използваш двете пълни чаши. Ако ядеш толкова много плодове, че те да не могат да се поберат в две чаени чаши, значи прекаляваш.

3. Къде да внимаваме?

Никой не казва да спрем изцяло да хапваме плодове. Просто има някои неща, които можеш да спазваш, за да не изпитваш толкова неудобство от яденето им. Например специалистите препоръчват да не се хапват плодове вечер защото така може да няма достатъчно време за храносмилане и това съвсем да затрудни работата на черния дроб и стомаха.

Купувай само качествени плодове. Търси тези, които са произведени в България по органичен начин. Много от купените от магазините продукти са пръскани с много излишни вещества или пък се оказват ГМО. Това са плодовете, които искаш да избягваш. По-добре вземи тези, които не изглеждат напълно красиво и перфектно, защото това най-често означава, че са истински.

4. Правилният начин

Когато ядеш плодове, ги яж директно, както са. Не търси варианти като сушени плодове, сокове или смутита. Те са вредни за теб защото имат дори повече съдържание на захар. Сушените плодове са лишени от някои от полезните им вещества и сокове в процеса на приготвяне и така остават с повече фруктоза, отколкото първоначалния продукт. Соковете пък те лишават от фибрите на самия плод, които спомагат за усвояването на захарта.

Много добра идея е да се комбинират плодовете с протеини, за да се храносмилат по-лесно и да те заситят повече. Затова нискомаслено кисело мляко с боровинки или ягоди е перфектен вариант не само за снимка.

Освен него, разбира се, има много други начини, по които можеш да комбинираш любимите си плодове с други храни и въобще да си изградиш правилна диета с тях, която няма да ти вреди, а ще помага на здравословния ти начин на живот.

Ако искаш да разбереш точно как да направиш това според твоите физически характеристики, можеш да се възползваш от услугите на професионалистите в Атлетик Фитнес, които да ти изградят индивидуален хранителен режим пълен с най- вкусните за теб плодове по най-полезния начин. Виж как да вземеш своя сега!

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн