Кой е твоят телесен тип?

Кой е твоят телесен тип?

Кой е твоят телесен тип? 1200 890 Athletic

Тренировка и хранителен режим според твоя телесен тип – Ектоморф, Мезоморф или Ендоморф?

 

Типът на тялото ти влияе на това как то реагира на диети и тренировки. Важно е да разбереш твоя телесен тип, за да планираш своята програма за изграждане на мускули. Така ще си спестиш лутането между различни режими, които могат да се окажат неефективи.

След като прочетеш статията ни, ще започнеш да разбираш повече за това как работи тялото и метаболизмът ти. Тогава ще започнеш реално да постигаш резултатите, които искаш.

Затова е важно да можеш да идентифицираш и разбереш типа на тялото си. Трите типа са ектоморф, мезоморф и ендоморф, заедно с техните характеристики.

Ектоморф

Ектоморфът е типичен кльощав човек. Той е слаб и има малки стави и стройни мускули. Обикновено ектоморфът има дълги тънки крайници със строги мускули.

Ектоморфите много трудно наддават на тегло. Те имат бърз метаболизъм, който изгаря калориите много бързо. Екто се нуждае от огромно количество калории, за да натрупа тегло.

Тренировките трябва да са кратки и интензивни, с фокус върху големите мускулни групи. Добавките определено се препоръчват. Ектоморфите трябва да се хранят преди лягане, за да предотвратят мускулния катаболизъм през нощта. Като цяло, ектоморфите могат да губят мазнини много лесно.

Тренировки и хранене

Ще увеличиш изгарянето на калории и подобряването на метаболитната ефективност, като използваш предимно техники за метаболитна тренировка с висока интензивност.

Консумирай високопротеинова диета с балансирани въглехидрати и мазнини, която поддържа лек отрицателен енергиен баланс. Това включва кафяв ориз и пълнозърнест хляб.

Тъй като ектоморфите могат да се окажат доста трудни за моделиране, е полезно да се използват допълнителни добавки във връзка със здравословна и добре балансирана диета. Добавки като BCAA или протеинови шейкове могат да ти се отразят добре.

Мезоморфи

Мезоморфът има по-голяма костна структура, големи мускули и естествено атлетично тяло. Мезоморфите са най-добрият тип тяло за културизъм. Те могат лесно да наддават и да отслабват. Те са естествено силни, което им дава идеалната основа за изграждане на мускули.

Мезоморфният тип тяло реагира най-добре на тренировките с тежести. Недостатъкът на мезоморфите е, че те натрупват мазнини по-лесно от ектоморфите. Това означава, че трябва да следят приема на калории. Обикновено комбинация от тренировки с тежести и кардио работи най-добре за мезоморфите.

Тренировки и хранене

Можеш да се храниш специално за фитнес цели и активности, увеличавайки или намалявайки дневните калории, за да контролираш преференциално състава на тялото с положителни, неутрални или отрицателни енергийни баланси. Увеличи приема на белтъчини до 2,2 грама на килограм телесно тегло за увеличаване на мускулната маса.

Мезоморфите могат да тренират като спортисти, като високоинтензивните интервални тренировки са особено ефективни. Също така, за тази група хора пауърлифтингът може да бъде изключително полезен.

Ендоморф

Ендоморфите натрупват мазнини много лесно. Ендо обикновено са с по-къса конструкция, с дебели ръце и крака. Мускулите са силни, особено горната част на краката. Ендоморфите са естествено силни в упражнения за крака.

За тях е много лесно да наддават тегло. За съжаление, голяма част от това тегло е мазнини, а не мускули. За да сведат мазнините до минимум, ендоморфите трябва винаги да правят кардио тренировка, както и такава с тежести. Обикновено добавките е възможно да не са необходими, стига човекът да има висок прием на протеини в диетата си.

Тренировки и хранене

Можеш да увеличиш мускулната маса с помощта на хипертрофия с по-ниска интензивност и тренировки за максимална устойчивост на силата с по-дълги периоди на почивка.

Консумирай високопротеинова диета с балансирани въглехидрати и мазнини, която поддържа положителен енергиен баланс.

Комбинация от типове тяло

Всъщност повечето хора имат комбинация от два типа тяло. Не е рядкост да се намери чист мезоморф, който да наддава на тегло като ендоморф например.

И така, кой е твоят телесен тип? Или пък е комбинация между два типа?

Като се има предвид информацията по-горе, трябва да можеш да идентифицираш твоя тип тяло. Можеш, също така, да оптимизираш диетата и тренировките си, за да отговарят на типа ти тяло.

Но независимо от този фактор, винаги можеш да изградиш добра физика.

Очакваме те в залата!

По-здрави,
Екипът на Атлетик Фитнес

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн