Насоки за здравословно хранене през зимата

Насоки за здравословно хранене през зимата

Насоки за здравословно хранене през зимата 1500 1500 Athletic

Както сезоните се променят, така се променя времето и видът на сезонните продукти, които е добре да консумираме. Да се храниш сезонно означава да консумираш храни, произведени през съответния сезон, които се считат за по-полезни, понеже следват естествения си период на растеж.

Защо сезонното хранене е полезно?

По-екологично e. Когато храната трябва да измине дълъг път от мястото на производсто до крайния клиент, тя често идва с масивен въглероден отпечатък. За това, хранейки се със сезонни и локални плодове и зеленчуци, ти си спестяваш тези неприятни химикали, използвани за съхранението на продукта при пренасянето и доставката му.

Когато се храниш сезонно, храната, която консумираш, е по-вероятно да бъде произведена на местно ниво. Това означава, че не само има много по-кратко разстояние за транспортиране (което я прави по-екологична и устойчива), но е и по-свежа и по-питателна. Освен това, така помагаш на местните фермери и производители и на цялата местна общност.

По-вкусно е. Храната, която се отглежда и бере на сезон, ще има много по-зрял, свеж и по-истински вкус. Храните, пренасяни на дълги разстояния, често се берат преди да узреят, за да не пристигнат презрели и непродаваеми. Това означава, че храната не е обрана в оптималния си етап и няма да има качествен вкус.

Когато се храниш с местни продукти, времето, необходимо на храната да стигне от земята до твоята маса, е драстично по-ниско. Това означава, че трябва да е по-свежа и вкусна.

По-хранително е. Тъй като много от хранителните вещества в масовата продукция намаляват с течение на времето, дългото транспортиране означава, че до получаването му много от хранителните вещества са загубени. Консумирайки сезонни храни, е по-вероятно да получиш пълните хранителни ползи от храненето.

По-достъпно е. Консумацията на храни, произведени максимално близко до твоя район, които са току що събрани, намалява разходите транспортиране, както и за съхранение. Обикновено, когато има голяма реколта от сезонна продукция, разходите естествено намаляват допълнително.

Сезонно хранене през есента и подготовка за зимата

Есента сигнализира за настъпването на зимата за нашите тела и желанието да консумираме повече високоенергийни храни, като любимите на всички въглехидрати. Енергията ни намалява през по-студените месеци и все повече ни се иска да прекарваме времето си на топло и да се храним по-често. Яденето на сезонни храни, като кореноплодни зеленчуци например, помага да се заредим със здравословни, богати на фибри източници, за разлика от нездравословните, преработени храни.

Какви са сезонните храни през есента?

Препоръчителните сезонни храни през есента и зимата включват:

  • ябълки;
  • гъби;
  • круши;
  • сливи;
  • картофи, вкл. сладки картофи;
  • тиква;
  • червено цвекло;
  • ряпа;
  • моркови;
  • пащърнак;
  • целина;
  • гулия;
  • джинджифил;
  • кестени.

Здравословната сезонна диета през есента може да бъде комбинация от следното:

  • Коренови зеленчуци: червено цвекло, ряпа, пащърнак, целина (корен), моркови, тиква и сладък картоф, джинджифил.
  • Зърнени, житни и пълнозърнести храни: кафяв ориз, киноа, овес, просо.
  • Бобови растения: боб, нахут, леща, соя.
  • Зеленолистни зеленчуци: броколи, спанак, къдраво зеле, листата на целината, рукола, артишок.
  • Зелеви: червено и зелено, карфиол.
  • Плодове: ябълки, нар, цитрусови плодове и круши, райска ябълка.
  • Риба: лаврак, треска.
  • Билки (сушени): куркума, канела, розмарин, мащерка, босилек, копър.

 

Насоки за хранене

Съсредоточи се върху сезонните продукти, като сладки картофи, тикви, ябълки, тъмни листни зеленчуци, цвекло и готви храни като домашна крем супичка. Те ще ти помогнат за ограничаване на нездравословните желания, като същевременно осигуряват изобилие от хранителни вещества.

Препоръчваме ти повече зеленчуци богати на фибри в есенната ти диета. Консумирай всякакви зеленчуци, боб, леща, пълнозърнести храни, които може да хапваш заедно с протеини, като пиле, скариди или тофу.

Приемай витамините под формата на цитрусови плодове, които са в изобилие през студените месеци. Закусвай портокали или направи вкусна салата с малко цитрусови и зимни зеленчуци като къдраво зеле.

Храната, богата на въглехидрати, е необходима и не бива да се лишаваш от нея напълно, но се опитай да балансираш. Например любимата паста може да се направи по-здравословна, като се премине към пълнозърнест вариант и се добавят различни печени зимни зеленчуци.

Не забравяй да пиеш много вода. Дехидратацията всъщност е често срещана през по-хладните месеци, тъй като поради липсата на горещо време, усещаме жажда по-рядко.

Можеш, също така, да намериш редица сезонни есенни рецепти, които да опиташ у дома. Нашите фаворити включват печена тиква с мед и орехи, салата с леща, както и микс от цвекло, портокал и сирене халуми.

 

И след като научи как да се храниш здравословно и пълноценно, прочети 6-те причини и да започенш да тренираш през този период на годината тук.

А преди вкусното хапване, не забравяй че вероятно имаш близък до теб фитнес клуб на Атлетик Фитнес за една бърза и ефективна тренировка!

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн