Най-доброто упражнение

Най-доброто упражнение

Най-доброто упражнение 150 150 Athletic

Питали ли сте се кое е най-доброто упражнение? Кое е това движение, от което има най-голяма полза? Отговорът е:

Най-доброто упражнение е КЛЕК С ЩАНГА!

Защо пък точно клек? Ето защо!

Защото влиянието му не се изчерпва само върху натоварване на краката, но и върху цялото тяло. Клекът с щанга натоварва цялата нервна система, стимулира секрецията на различни хормони и станем ли по-силни при него, ще станем по-силни и при всяко друго упражнение.

Не случайно клекът си е извоювал името КРАЛ НА УПРАЖНЕНИЯТА! Ако искате да качвате мускулна маса, КЛЯКАЙТЕ! Ако искате да сваляте килограми, КЛЯКАЙТЕ! Ако искате здраво сърце, КЛЯКАЙТЕ! Няма друго толкова всеобхватно движение. Движение, което надвишава многократно очевидните си ползи.

Как да клякаме когато искаме да качваме килограми!

Тук има няколко подхода, но най-известния метод е „клек с 20 повторения“. Този метод е измислен и популяризиран от Джоузеф Къртис Хайз още през 30-те години на миналия век. Така нареченият „дихателен клек” донася лично тегло на Хайз от нечуваните до тогава 135 кг.! Същността на метода е да се направи само една единствена серия от 20 повторения но… уловката тук е, че тежестта трябва да е толкова, че да може да направите 10! След като клекнете 10 пъти, следва трудната част с помощта на почивки, колкото да направим по 3-4 или 5 дълбоки вдишвания и без да сваляме щангата, правим по още 1-2 повторения. После пак 3-5 дълбоки вдишвания и пак 1-2 повторения и така до 20! Този метод разтърсва организма из основи!

Този подход не е за всеки. Този, който се пробва, трябва да е на „ти“ с клека, да има страхотна техника на изпълнение, кураж и доста во11008465_807612212665330_8051107452118933514_nля!

Друга класика е методът „5х5“ – тук имаме по-голяма тежест и по-малко повторения. Схемата е следната. Първата серия е сравнително лека и правим 5 повторения. След това правим една със средна тежест за още 5 повторения и следват вече 3 тежки серии от по 5 повторения.

Дали ще изберете „20-те“, „5х5“ или някоя друга схема на трениране, за да натрупате килограми, ще трябва адекватна почивка, достатъчно количество протеин и общ калориен излишък. Ако са налични тези условия, то ще дойде време, когато ще си смените гардероба.

Как да клякаме когато искаме да сваляме килограми!

И тук клякането с щанга трябва да е първи избор, просто защото ангажира цялата долна част директно и почти цялата горна част индиректно, а това гори много, много калории. Когато сваляте килограми, е хубаво да се правят малко повече повторения, например 10-15. По този начин ще подпалите метаболизма си на 5-та скорост. Факт е, че за свалянето на килограми ни трябва бърз метаболизъм, а какво по-добро от няколко серии клек за целта. Имате ли клек в програмата си, правите ли кардио и спазвате ли диета с достатъчно протеинов и калориен дефицит, то „издухването“ на излишните килограми става къде, къде по-ефективно.

Защо малко хора клякат!

След като е толкова ефективно това упражнение, защо не се прави така масово?

Отговорът е прост: ЗАЩОТО Е ТРУДНО! Защото е тежко и защото създава голям дискомфорт. Но нека едно е ясно – който иска големи резултати, трябва да прави големи жертви. Който иска малки резултати, прави малки жертви. А този, който мисли, че това са глупости, седи в къщи на дивана и си гали шкембето пред телевизора J!

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

    Имена*

    Телефон*

    E-mail*

    Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

    София
    ул. „Лъчезар Станчев“ 5
    Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

    Работно време:
    Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

    концепция и дизайн