Разтягане в залата след тренировка – да или не?

Разтягане в залата след тренировка – да или не?

Разтягане в залата след тренировка – да или не? 1280 853 Athletic

Да кажем, че досега си прекарал вече час в залата. Дал си всичко от себе си в една добра тренировка. И сега какво? Взимаш душ, събираш си нещата и тръгваш? Не. Сега е времето за стречинг. Това е важна част от сесията във фитнеса и не трябва да се пропуска, въпреки че много хора го правят. Особено често тази грешка правят бодибилдърите. А всъщност всеки има нужда да отдели няколко минути след тренировката си за разтягане.

Полезните страни на разтягането 

Стречингът ще ускори процеса на мускулното възстановяване, което помага за по-лека мускулна треска на следващия ден. Едновременно с това той намаля риска от травми, като те прави по-гъвкав и способен да извършваш упражненията по-правилно. Полезен е за сухожилията и за кръвното налягане. И, разбира се, не трябва да се пренебрегва фактът, че благодарение на ендорфинът, който се освобождава по време на разтягането, тялото има възможност да си почине, психиката ти се успокоява и след това си зареден с допълнително енергия.

Когато тренираме, подлагаме организма си на силен стрес, а стречингът е начинът, по който можем да му се отблагодарим за тренировката и да му помогнем да се възстанови.

Хубавото на стречинга е, че има много различни движения за различните мускулни групи и винаги имаш възможност да разнообразяваш. Ако се чудиш какви упражнения да изпълняваш, винаги можеш да се обърнеш към екипа на Атлетик Фитнес – нашите инструктори винаги ще ти се притекат на помощ, за да ти създадат подходяща рутина за разтягане според твоето тяло и тренировките, които изпълняваш.

Неща, които не трябва да пренебрегваме

Разбира се, няма точни правила, които трябва да следваш, когато се разтягаш. Но има неща, които може би ще искаш да запомниш. В следващите редове сме изброили някои, които да не забравяш.

Не трябва да извършваш упражненията със стегнати мускули

Трябва да се опиташ да установиш пълен покой на тялото по време на стречинга. Въпреки че често е придружен с болка, този процес трябва да се изпълнява без излишно напрежение. Затова се изисква да се съсредоточиш малко повече и в началото това може да ти се стори трудно, но с времето ще става все по-лесно. Насочи всичките си мисли към движението, което изпълняваш. Не го прави рязко и вдървено. Отпусни мускула и вдишвай дълбоко през това време.

Остани сам със себе си дори в пълна с хора стая

Това е заимствано от медитацията. Опитай да превърнеш тези няколко минути стречинг в цяла процедура за усамотение. Не мисли дали хората те гледат, игнорирай шумовете. Ако успееш да постигнеш това, ще достигнеш много по-високо ниво на самоконтрол, който ще ти помогне в залата и дори извън нея.

Етика в залата

И като засегнахме темата за пълната стая, трябва да обърнем внимание на още една подробност. Вярно е, че трябва да можеш да се самоизолираш сред другите, за да направиш пълноценен стречинга си, но не трябва да игнорираш тяхното присъствие в залата от чисто логистична гледна точка. Преди да започнеш упражненията си за разтягане, се подсигури, че не заемаш от мястото на другите посетители във фитнеса. По-големите ни фитнес клубове имат отделни места, отредени специално за стречинг, йога и подобни упражнения.

Ако няма такова или е пълно, избери участък, който не пречи на движението или на използването на някой уред.

В случай, че се стигне до пълно пестене на място, използвай движения, който се извършват в право състояние. Те обикновено не изискват много пространство и така няма да възникват проблеми с другите трениращи.

Освен това, е хубаво да се има предвид, че в по-малките зали не винаги са на разположение осигурените постелки, на които да извършваш упражненията. За да не се притесняваш дали ще е останала постелка за теб, може да си носиш от вкъщи собствената, която можеш да ползваш и за груповите тренировки – с един куршум 2 заека. Ако правиш това, ще спазваш още по-висока хигиена.

След тренировка е нормално човек да е изпотен. И когато си в това състояние и ти се наложи да използваш постелка от тези в залата, за да си осигуриш хигиена отново, можеш да сложиш кърпа под себе си.

Накратко – когато става дума за стречинг след тренировка, отговорът определено е „да“, просто винаги трябва да се изпълнява по възможно най-подходящ начин – за теб и за хората около теб.

 

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн