Седмична тренировка за напълно начинаещи – насоки Част 1

Седмична тренировка за напълно начинаещи – насоки Част 1

Седмична тренировка за напълно начинаещи – насоки Част 1 3008 2008 Athletic

Ако си напълно начинаещ в тренировките или е минало много време откакто си тренирал за последно, вероятно се чудиш откъде да започнеш. Колко кардио е нужно да правиш и какви да бъдат силовите тренировки? Как да съчетаеш всичко това и да избегнеш разтягане на мускул или по-голяма контузия?

Първата ти стъпка е да научиш основите на това как да настроиш програмата си за тренировка. Експертите вече са го измислили, а най-важните компоненти за създаването на качествено упражнение включва фокусиране върху честота, интензивност, време и тип упражнение или още наречените F.I.T.T.

Кои са елементи на F.I.T.T. и как да ги вместиш в своята програма за тренировка?

Честота. Тя се отнася до това колко често тренираш. Ако провериш програмата по-долу, ще забележиш, че правиш кардио 3 пъти и тренировка за сила 3 пъти, което следва основните насоки за тренировки за започване и подобряване на здравето. С течение на времето можеш да увеличиш честотата на повторенията на твоите кардио тренировки, с учеличаването на издръжливостта и когато започваш да се чувстваш по-комфортно при изпълнението на упражненията.

Интензивност. Тя се отнася до това колко трудно изпълняваш упражненията. Като започнеш, фокусът ти ще бъде върху кардио тренировките с умерена интензивност. Когато напреднеш, можеш постепенно да променяш нивата на интензивност на тренировките си.

Време. То се отнася до това колко ще продължи тренировката ти. Кардио тренировките варират от 20 до 25 минути. Всяка седмица добавяй няколко минути към кардиото, за да надграждаш, като същевременно внимаваш и да не се контузиш.

Типове упражнения. Могат да бъдат ходене, бягане, йога и т.н. Важно е да започнеш с дейности, които ти харесват, но също така е важно да преминеш обучение как да ги изпълняваш и да смесваш няколко спорта, за да поддържаш и тялото, и умът си ангажирани. След като си изградиш навик за тренировки, можеш да започнеш да правиш и различни дейности, за да ти бъде по-интересно.

Когато тренираш с достатъчна интензивност, време и честота, ще започнеш да забелязваш промени в теглото си, телесните мазнини, издръжливостта и силата. Когато тялото ти се приспособи към текущите нива на F.I.T.T., тогава е време да започнеш да ги комбинираш и увеличаваш постепенно.

Не си сигурен, че можеш сам да си направиш програма, която да следваш? Нашият екип от професионалисти ще изготви най-подходящата програма за теб. Свържи се с нас.

Оставете отзив

Абонамент за новини и промоции

сега може да научавате първи за нашите активности

Абониране за актуални новини и промоции от Атлетик Фитнес

Имена*

Телефон*

Компанията, в която работите

E-mail*

Контакти централен офис на Атлетик Фитнес

София
ул. „Лъчезар Станчев“ 5
Софарма бизнес тауърс, кула А, ет. 4

Работно време:
Понеделник – петък: 09:00 – 17:30 ч.

концепция и дизайн